Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerkrachten die niet bevoegd zijn om zelf gymnastiek te geven, worden vervangen door de vakleerkracht bewegingsonderwijs.
De vakleerkracht muziek geeft zelf muzieklessen, maar coacht ook de leerkrachten in dit vak.
In de onderbouw werken de groepen met thema's. Daarbinnen worden de vakken aangeboden, maar dat zit door elkaar verweven. Soms is de bewegingsles de rekenles! We werken met leerlijnen waarmee we bijhouden hoe de ontwikkeling van de leerlingen verloopt. Globaal houden we de uren aan zoals hierboven beschreven.
Op de Parel besteden we een groot deel van de beschikbare uren aan de kernvakken lezen, taal en rekenen.
Gemiddeld per dag een uur per vak. Wel evalueren we halfjaarlijks n.a.v. de groepstoetsen van het Leerling Volg Systeem per groep of er meer of minder aanbod nodig is per vak. Dat kan dus per groep iets verschillen. Als uitgangspunt hebben we dat minstens 50% van de onderwijstijd besteed wordt aan deze vakken.
In het borgingsdocument Zorg voor de leerlingen staat aangegeven hoe dit binnen de school vorm wordt gegeven.