Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In onze schoolgids vindt u de klokuren verdeling. Hierin ziet u de uren die we per vakgebied dit schooljaar inzetten.
In onze schoolgids vindt u de klokuren verdeling. Hierin ziet u de uren die we per vakgebied dit schooljaar inzetten.
Jaarlijks evalueren we de extra inzet op welzijn en resultaat en waar nodig, maken we formatieve aanpassingen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Als school hebben wij goede contacten met externe instanties. Op school zijn onderwijsassistenten die ingezet worden voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben zowel in de groep als daarbuiten. In het team zijn expert-collega’s op het gebied van taalontwikkeling, hoogbegaafdheid, ICT en rekenontwikkeling. Met het nieuw te ontwikkelen MFC hopen we in de komende jaren een doorgaande lijn te ontwikkelen van 0 tot 12 jarigen en de banden met de externe instanties te versterken.
Thematisch werken
In de kleutergroepen (groep 1 en 2) maar ook in groep 3 is thematisch werken een gangbare werkwijze. Met een thema wordt een betekenisvolle omgeving geboden, waarin gespeeld en geleerd kan worden. Thematiseren is een actief en dynamisch proces van de leerkracht samen met de kinderen. Tijdens het samen verkennen van het thema wordt aangesloten bij wat kinderen al weten en dit wordt vervolgens uitgebreid met nieuwe kennis en vaardigheden. Dit gebeurt in spelsituaties, in hoeken, in relatie met taal en rekenen en met instructie. Het uitgangspunt daarbij is dat de inhoud van het thema uitdagend is voor alle kinderen, zodat ze allemaal betrokken zijn en nieuwe kennis en vaardigheden leren.
Extra aanbod Jonge kind
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.