obs De Griffioen

Rudyard Kipling-erf 123 -124 3315 AE Dordrecht

Schoolfoto van obs De Griffioen

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een leerkracht verlof aanvraagt wordt er gezocht naar een invaller. Dit kan een inval leerkracht van Nestas zijn of een leerkracht/onderwijsassistent van de Griffioen. Bij het inzetten van een onderwijsassistent is ten alle tijden een bevoegde collega eindverantwoordelijk. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij de kleuters wordt gewerkt met het ‘Beredeneerd Aanbod’.

Hiermee wordt bedoeld: het werken vanuit een thematisch aanbod, waarin we samenhang in doelen, activiteiten en inhoud nastreven. De aangeboden thema’s staan dicht bij de belevingswereld van kinderen. 

De rol van de leerkrachten is daarbij van groot belang. Zij plannen een aantal betekenisvolle activiteiten die betrokken leren mogelijk maakt. Kernactiviteiten zijn: taalactiviteiten, spelactiviteiten, constructieve - en beeldende activiteiten, lees-schrijfactiviteiten, gespreksactiviteiten en rekenkundige activiteiten. Deze activiteiten sluiten zoveel mogelijk aan bij de belevingswereld van kinderen en creëren een rijke leeromgeving met veel afwisseling.

Met behulp van onze planningsformulieren zorgen we voor een goede opbouw van de leerstof.  Ons ‘beredeneerd aanbod’ houdt ook rekening met verschillen tussen kinderen. We helpen kinderen om initiatieven te nemen en hun activiteiten te plannen. Kleine groepsactiviteiten tijdens het werkuur maken het mogelijk om samen te spelen, te praten, te denken en te werken. Het bewegen neemt in de groepen 1 en 2 een grote plaats in. Dit kan zowel binnen als buiten zijn. Afhankelijk van het weer en de bewegingsbehoefte van de kinderen krijgen ze gevarieerde bewegingsmomenten verdeeld over de dag. 

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven