Julianaschool

Goudenregenstraat 65 3319 TB Dordrecht

Schoolfoto van Julianaschool

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Vrijwel alle leerkrachten werken in deeltijd. De duo-collega's hebben heel regelmatig overleg om het onderwijs in de groep zo goed mogelijk te laten verlopen. Bij afwezigheid (bijvoorbeeld door verlof of ziekte) proberen wij het zo te regelen, dat deze leerkrachten elkaar vervangen. Een aantal leerkrachten heeft recht op ‘BAPO’-verlof of verlof ‘Duurzame inzetbaarheid’. Deze dagen worden zij meestal vervangen door een vaste vervanger.Bij ziekte van een leerkracht proberen wij te zorgen voor een invalleerkracht. Dit is in deze tijd een uitdaging, omdat in het onderwijs een tekort is aan beschikbare mensen. Wanneer vervanging niet te realiseren is, zijn wij soms genoodzaakt een groep op te splitsen of vrij te geven. Een enkele keer is een leerkracht afwezig in verband met nascholing.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Passend Onderwijs

Voor ons is passend onderwijs het samen zoeken naar mogelijkheden en kansen. Hierbij is het noodzakelijk dat we op de hoogte zijn van de voorgeschiedenis van de leerling, zodat we specifieke onderwijsbehoeften in kaart kunnen brengen en daarop zo goed mogelijk kunnen inspelen. De school neemt contact op met de vorige school/peuterspeelzaal. Als het kind bij ons onderwijs krijgt en er blijkt meer dan basisondersteuning nodig, brengen wij de behoeften van het kind goed in kaart. Nadat dit helder is, kan duidelijk worden dat het antwoord op sommige ondersteuningsvragen buiten het bereik van onze school ligt. Als wij niet kunnen bieden wat de leerling nodig heeft, dan gaan we in samenspraak met het Samenwerkingsverband op zoek naar een andere school, een reguliere basisschool, of speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs. Bij passend onderwijs kijken we naar het belang van de school, het belang van de groep en naar het belang van de leerling.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We werken met leerpleincoaches die een dag per week ambulant werken op de leerpleinen voor extra ondersteuning

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven