Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ons uitgangspunt is dat zo min mogelijk kinderen de overstap hoeven te maken naar het speciaal onderwijs. Daarbij is het van belang tegemoet te komen aan de onderwijsbehoefte van het kind. Voorop staat dat het kind gelukkig naar school gaat en zich zo goed mogelijk blijft ontwikkelen. De groepsleiders werken hierbij samen met de intern begeleider, de ouders, de directeur en als dat nodig is met externe hulp. Een ‘leerling met zorg’ is een kind, bij wie de ontwikkeling stagneert. We kijken naar het gedrag, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding en de cognitieve mogelijkheden van het kind.