Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op de Nicolaas bieden we onderwijs aan leerlingen van vier tot twaalf jaar. De onderwijsbehoeften van uw kind zijn het uitgangspunt: wat heeft uw kind nodig om een volgende stap te kunnen maken in zijn ontwikkeling? Daarbij is het essentieel vooral oog te hebben voor de positieve aspecten, omdat daar kansen liggen een situatie te verbeteren. De wisselwerking tussen elk kind en zijn omgeving staat centraal. De leerkracht speelt hierin een centrale rol, samen met de ouders. Een constructieve samenwerking tussen ouders en school, waarbij wederzijds de rechten en plichten duidelijk zijn, is dan ook onontbeerlijk. Nu en in de toekomst!
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.