Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerlingen werken op De Wijngaard vanaf groep 3 met een dagtaak en vanaf groep 6 met een weektaak. Hierin vindt veel differentiatie plaats.
Tijdens het zelfstandig werken begeleidt de leerkracht groepjes leerlingen met bijv. verlengde instructie of verdieping.
Er is veel aandacht voor coöperatief leren. De school daagt uit tot een onderzoekende houding.
Bij de kleuters zijn dit allerlei kringactiviteiten binnen het thema en in de werkles komen de meeste teken- en knutselactiviteiten voor.
Jaarlijks maken wij een groepsrooster voor de planning van activiteiten.Globaal worden de onderstaande tijden per vak besteed. Wij werken met dag- en weektaken. Hierdoor fungeert het rooster meer als leidraad dan als vast stramien.
We omschrijven De Wijngaard als een brede zorgschool.
We zijn bereid met alle ouders te onderzoeken of er voldoende perspectief is op passend onderwijs. Vanuit onze overtuiging is in principe ieder kind welkom. We ervaren de grenzen, als een kind zich onvoldoende kan ontwikkelen of als de groep niet meer in balans is. Concreet betekent dit, dat we met ouders in gesprek gaan over een passender plek voor de leerling in een van de onderstaande situaties:
· wanneer wij niet kunnen voorzien in de specifieke onderwijsbehoeften van het kind,
· wanneer de betreffende leerling of anderen binnen de school zich structureel niet welbevinden of als de veiligheid op school in het geding is.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Opleiding ib'er en coach Beeldenken