De Wijngaard

Abrikozengaard 18 3941 LL Doorn

  • samen vieren
  • Schoolfoto van De Wijngaard
  • Schoolfoto van De Wijngaard
  • Schoolfoto van De Wijngaard
  • Tijdens de afsluiting van de kinderboekenweek organiseerden wij The Masked Reader!

Het team

Toelichting van de school

De samenwerking in het team is de kracht van de school.

Er wordt gewerkt vanuit een gedeelde onderwijsvisie.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

  • Intern
  • Via Ippon

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leerlingen werken op De Wijngaard vanaf groep 3 met een dagtaak en vanaf groep 6 met een weektaak. Hierin vindt veel differentiatie plaats.

Tijdens het zelfstandig werken begeleidt de leerkracht groepjes leerlingen met bijv. verlengde instructie of verdieping.

Er is veel aandacht voor coöperatief leren. De school daagt uit tot een onderzoekende houding.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij de kleuters zijn dit allerlei kringactiviteiten binnen het thema en in de werkles komen de meeste teken- en knutselactiviteiten voor.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Jaarlijks maken wij een groepsrooster voor de planning van activiteiten.Globaal worden de onderstaande tijden per vak besteed. Wij werken met dag- en weektaken. Hierdoor fungeert het rooster meer als leidraad dan als vast stramien.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We omschrijven De Wijngaard als een brede zorgschool.

We zijn bereid met alle ouders te onderzoeken of er voldoende perspectief is op passend onderwijs. Vanuit onze overtuiging is in principe ieder kind welkom. We ervaren de grenzen, als een kind zich onvoldoende  kan ontwikkelen of als de groep niet meer in balans is. Concreet betekent dit, dat we met ouders in gesprek gaan over een passender plek voor de leerling in een van de onderstaande situaties:

·         wanneer wij niet kunnen voorzien in de specifieke onderwijsbehoeften van het kind,

·         wanneer de betreffende leerling of anderen binnen de school zich structureel niet welbevinden  of als de veiligheid op school in het geding is.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Opleiding ib'er en coach Beeldenken

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Terug naar boven