Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onze school werkt samen met de andere scholen van Stichting Initia op het gebied van leerlingondersteuning. Naast de faciliteiten op schoolniveau om de leerlingen te voorzien van een goede basisondersteuning, kan de school eveneens beschikken over:
Leerlab SEL: Dit leerlab richt zich op leerlingen die een arrangement hebben op het gebied van internaliserend gedrag.
Leerlab Taalsetting: Dit leerlab richt zich op leerlingen die een taalontwikkelingstoornis (TOS) of NT2 achtergrond.
Leerlab HB: Dit leerlab richt zich op leerlingen bij wie hoogbegaafdheid is vastgesteld. Aanmelding voor het leerlab gebeurt op verzoek van de kwaliteitscoördinator.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Als school willen we ons in de komende jaren richten op het verbreden van onze basisondersteuning. Hierdoor komt de expertise steeds meer bij de medewerkers binnen de school te liggen, waardoor we onze leerlingen steeds meer kunnen bieden. Hierbij blijven we wel altijd kijken naar wat realistisch en haalbaar is.
Als school hebben wij de volgende doelen vastgesteld rondom onze basisondersteuning:
1. Professionele kennis didactisch handelen en verstevigen basisaanbod door middel van de HGW* cyclus.
2. Het werken volgens de PDCA** cyclus waar er, structurele korte teammomenten zijn waar ontwikkelingen in ons onderwijs in beeld worden gebracht, geëvalueerd en geborgd/bijgesteld. Hierbij maken we gebruik van kwaliteitskaarten.
3. “Onderwijswoorden” als zelfstandig werken, eigenaarschap en leren leren zichtbaar maken aan de hand van gezamenlijke schoolafspraken zodat deze zichtbaarder worden in ons handelen.
4. Een doorgaande lijn creëren zowel op didactisch als pedagogisch handelen.
* Handelings Gericht Werken
** Plan Do Check Act
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.