Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In ons kleuteronderwijs werken we spelend en thematisch. Reken- en taaldoelen zijn ook onder te brengen onder de speel- en werktijd. Onder de aangegeven uren voor taal, rekenen en wereldoriëntatie verstaan we de instructiekringen.
Buitenspeeltijd is onder gebracht in overige lesuren.
Onder taal valt ook spelling.
Bij lezen hebben we het over technisch en begrijpend lezen.
Tijdens het zelfstandig werken wordt er geoefend met verschillende vakken.Gymtijden:
Alle groepen hebben twee keer in de week 45 min bewegingsonderwijs. Dit schooljaar wordt er gegymd op maandag en donderdag.
Onze school werkt samen met de andere scholen van Stichting Initia op het gebied van leerlingondersteuning.
Naast de faciliteiten op schoolniveau om de kinderen te voorzien van een goede basisondersteuning, kan de school eveneens beschikken over:Leerlab SEL: Dit leerlab richt zich op leerlingen die een arrangement hebben op het gebied van internaliserend gedrag.
Leerlab Taalsetting: Dit leerlab richt zich op leerlingen die een taalontwikkelingstoornis (TOS) of NT2 achtergrond.
Leerlab HB: Dit leerlab richt zich op leerlingen bij wie hoogbegaafdheid is vastgesteld.
Aanmelding voor het leerlab gebeurt op verzoek van de intern begeleider.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambities en ontwikkeldoelen rondom de (extra) ondersteuning:
Als school willen we ons in de komende jaren richten op het verbreden van onze basisondersteuning. Hierdoor komt de expertise steeds meer bij de medewerkers binnen de school te liggen, waardoor we onze leerlingen steeds meer kunnen bieden. Hierbij blijven we wel altijd kijken naar wat realistisch en haalbaar is.
Als school hebben wij de volgende doelen vastgesteld rondom onze basisondersteuning:
1. Professionele kennis didactisch handelen en verstevigen basisaanbod door middel van de HGW* cyclus.
2. Het werken volgens de PDCA** cyclus waar er, structurele korte teammomenten zijn waar ontwikkelingen in ons onderwijs in beeld worden gebracht, geëvalueerd en geborgd / bijgesteld. Hierbij maken we gebruik van kwaliteitskaarten.
3. “Onderwijswoorden” als zelfstandig werken, eigenaarschap en leren leren zichtbaar maken aan de hand van gezamenlijke schoolafspraken zodat deze zichtbaarder worden in ons handelen.
4. Een doorgaande lijn creëren zowel op didactisch als pedagogisch handelen.
5. Scholing van het team op het gebied van het taal- / leesonderwijs.
* Handelings Gericht Werken
** Plan Do Check Act
Kinderopvang
Zoals hierboven staat beschreven werken wij samen met KID.
Zij verzorgen de peuterspeelzaal in ons gebouw en de naschoolse opvang voor onze leerlingen.
Het staat iedere ouder uiteraard vrij om te kiezen voor de opvang die het beste bij het kind past.Peuteropvang de Vosjes
Als school zijn wij een kindcentrum. In onze school is peuteropvang de Vosjes gevestigd. Peuters leren hier samen spelen, delen en omgaan met regels en afspraken. Er wordt gewerkt met een Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma. Zo worden de leerlingen voorbereid op de overstap naar de basisschool. Als school werken wij veel samen met de peuteropvang.
BSO ‘t Uilennest
Tegenover de school, op locatie de Gaasjes, zit de Buitenschoolse opvang.
Contactgegevens
Wilt u gebruik maken van de peuter- of buitenschoolse opvang? Neem dan contact op via info@kinderopvangindongen.nl