Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De genoemde tijden zijn bij benadering
We leggen nadruk op de kernvakken lezen, spelling, taal en rekenen.
Daarnaast bieden we de zaakvakken (natuur/techniek; aardrijkskunde en geschiedenis) aan in de geïntegreerde manier.
We proberen de creatieve vakken (tekenen; muziek en bewegen) hierbij te betrekken.
De Schakel biedt onderwijs aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar. We werken dit jaar met vier combinatiegroepen.
De Schakel is een kleine gemoedelijke school wat de mogelijkheid biedt om gerichte zorg te geven. Die zorg kan zijn op verschillende vlakken, zoals cognitie, gedrag, sociale vaardigheden, werkhouding en zelfbeeld.
Door het nemen van onderwijskundige en organisatorische maatregelen en het inzetten van de mogelijkheden van het Passend Onderwijs, proberen we onze zorg steeds te vergroten. We volgen onze leerlingen. Dit doen we op het sociaal emotionele vlak met het volgsysteem KanVas en op het onderwijskundige vlak met de registratiemodule van ParnasSys.
De meer- en hoogbegaafde leerlingen krijgen verbreding en verdieping aangeboden. De reguliere leerstof wordt compact aangeboden, waardoor ruimte ontstaat voor extra zaken. We geven deze leerlingen ook metacognitieve begeleiding. Als dit niet voldoende effect heeft, kunnen we leerlingen doorverwijzen naar de bovenschoolse plusklas van NoorderBasis, die een dag per week samenkomt.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zetten in op meer ondersteuning in de klassen door extra handen zodat we elk kind alles kunnen bieden wat het nodig heeft.
We werken planmatig aan de doelen en onderwijsbehoeften van kinderen die extra ondersteuning nodig hebben.
We willen het thematisch werken verder uitwerken.
We willen werken aan meer eigenaarschap van de leerlingen
We willen het Expliciete directe instructiemodel goed wegzetten en gebruiken in de klassen.
We gaan dit jaar starten met een nieuwe taalmethode 'taalactief'
In de nabijheid van de school zijn voldoende voorzieningen hiervoor aanwezig.