Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Dagelijks geven de leerkrachten op de Nynke van Hichtum onderwijs aan onze leerlingen. Er is veel aandacht voor de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Zowel voor de leerlingen die extra uitleg nodig hebben, als de leerlingen die behoefte hebben aan uitdaging.
We hebben besteden daarnaast veel aandacht aan de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Dit doen we door gebruik maken van de lessen van de Vreedzame School.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
- Gebruik maken van SIDI PO als hulpmiddel bij meerbegaafde leerlingen.
- Contacten vanuit het Intergaal Zorgoverleg (IZO) intensiveren.
- Extra inzet op basisvaardigheden Taal, Rekenen, Burgerschap en Digitale geletterdheid.
- Nog beter inzetten op Passend Onderwijs voor elke leerling.
- Werken aan talentontwikkeling.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.