Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken met de volgende units:
Unit 1; leerjaar 1, 2 en 3
Unit 2: leerjaar 4,5 en 6
Unit 3: leerjaar 7 en 8
TienerCollege 't Prisma; voor kinderen die nog niet toe zijn aan het Voortgezet Onderwijs.De teams in de units werken samen. Zo kan het gebeuren dat één rekenspecialist in unit 3 en 4 instructie geeft.
Iedere leerkracht heeft zijn eigen vakspecialisme. We werken hierin samen met andere scholen. Samen kennis delen, is hierbij een belangrijk uitgangspunt.
De eerste twee jaar worden de kinderen voorbereid op het eigenaarschap. Spelen en onderzoeken vormen belangrijke onderdelen van het onderwijs. Binnen onze school is een duidelijke doorgaande lijn. De kinderen ontwikkelen basisvaardigheden zoals samenwerken, samen spelen, kritisch nadenken en oplossingen (mogelijkheden) zoeken.
We werken op school volgens het 5-gelijkedagenmodel. De schooltijden zijn iedere dag hetzelfde. Alle kinderen gaan van maandag tot vrijdag van 8.30 uur-14.00 uur naar school. Gemiddeld gaan leerlingen 940 uur per jaar naar school. Ieder kind moet 7520 uur onderwijstijd hebben gehad, als het na acht jaar de school verlaat. De kinderen nemen op twee momenten pauze voor een tussendoortje en de lunch waarna ze tijd krijgen om buiten te spelen.
In het schoolondersteuningsprofiel van onze school staat beschreven welke ondersteuning de school kan bieden. We maken daarin onderscheid tussen de basisondersteuning en extra ondersteuning. Voor ieder kind dat extra ondersteuning nodig heeft, maken we een arrangement op maat.
Binnen de scholengroep Gelderveste is een ondersteuningsplatform opgericht. In dit platform zitten naast de ondersteuningscoaches ook cluster 2,3 en 4 experts, een orthopedagoog, een beeld-denkcoach, een hoogbegaafdheidsspecialist en onderwijsassistenten. Op deze expertise kunnen we altijd een beroep doen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Extra trainingen op het gebied van de creatief ingestelde hoogvaardige leerling.
Beide locaties werken samen met diverse kinderopvangorganisaties. Op onze locatie aan de Wolborgenmate werken we nauw samen met de Avonturijn. We zijn hier druk bezig met het uitwerken van onderwijs 0-14 jaar. Er is een speelleergroep gestart waar kinderen van 2,5 jaar tot 4 jaar naar toe kunnen.