De klachtenregeling zoals vermeld in de schoolgids op pagina 25-26 luidt als volgt:
De klachtenregeling
Welke weg moeten ouders bewandelen wanneer zij een klacht hebben over de gang van zaken binnen een groep?
1. Iedere bij de school aangesproken betrokkene (DMR-lid, MR-lid, OR-lid, onderwijsondersteunend personeel, directie of leerkracht) verwijst de ouder naar de groepsleerkracht van het kind.
2. Komen beiden er niet uit, dan wordt er gezamenlijk naar de directie gegaan. Ouders, leerkracht en directie trachten samen een oplossing te vinden. Dit gebeurt in een gezamenlijk gesprek.
3. Levert e.e.a. niet het gewenste resultaat op, dan overlegt de directie met beide partijen apart en komt dan met een voorstel.
4. Komt men niet tot een oplossing, dan gaan directie en/of ouders naar de algemeen directeur van Stichting Fluvium Openbaar Onderwijs.
Wat te doen als een ouder niet naar de betreffende leerkracht wil?
5. In eerste instantie zal iedereen er met nadruk op wijzen dat de groepsleerkracht de aangewezen persoon is om de klacht mee te bespreken. De betreffende leerkracht wordt hiervan op de hoogte gesteld. Indien de ouders geen contact met de leerkracht opnemen, nodigt de betreffende leerkracht de ouders uit voor een gesprek. Blijft de ouder pertinent weigeren, dan treedt regel 3.in werking.
Wat te doen als een ouder niet naar de directie wil?
6. De ouder kan de klacht kenbaar maken aan de DMR, MR of de algemeen directeur van Stichting Fluvium Openbaar Onderwijs. Deze zoekt met de directie naar een oplossing en stelt de ouder op de hoogte van het genomen besluit.Is de klacht van dien aard dat de klager hiermee niet naar de DMR wil, bijvoorbeeld wanneer het seksuele intimidatie of discriminatie betreft, dan kan de klager terecht bij de interne contactpersoon van onze school, Tessa Janssen. Zij verwijst de klager dan naar de, op advies van een benoemingscommissie, door het bestuur aangestelde vertrouwenspersoon. Deze begeleidt de klager bij eventuele volgende stappen volgens de landelijke klachtenregeling.
Een model van deze klachtenregeling, ligt op school voor een ieder ter inzage. Voor het adres van de Landelijke Klachten Commissie (LKC) verwijzen we naar pagina Namen en adressen in de schoolgids.
Voor de goede orde: de groepsleerkrachten melden bij hen geuite klachten bij de directie. Alle geuite klachten en de afhandeling hiervan, worden schriftelijk vastgelegd.Van ernstige klachten wordt het bestuur in kennis gesteld.