Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De onderbouw bestaat uit de kinderen van de groepen 1, 2 en 3.
Het is wetenschappelijk bewezen dat door spel en bewegen kinderen effectief en met plezier leren. Voor groep 3 daarom een mooie kans bij groep 1 en 2. Waarbij spel en bewegen een uitgangspunt is bij het leren. Doordat de groep 5 dagen in de week een moment extra ondersteuning krijgt kan er gewerkt worden in kleine kringen. Tijdens de kleine kring tonen kinderen meer betrokkenheid wat maakt dat ze meer opnemen en dat de leerkracht beter kan aansluiten bij hun behoeften. In de onderbouw gaan de kinderen werken aan een sterke basis voor de komende tijd op de basisschool. Leren spelen met elkaar om later goed samen te kunnen werken. Door het opdoen van ervaringen ontdekken zij steeds een stukje meer van de wereld en van zichzelf. .