Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De vakleerkrachten zijn op verschillende dagen in de week aanwezig:
Humanistische vorming HVO/GVO/islamitische les: wekelijks aanwezig op de donderdag
Spel en beweging/bewegingsonderwijs: wekelijks aanwezig op de maandag en de donderdag voor groep 3-8
Muziek: periodiek aanwezig in de groepen 1/2-8
Komend schooljaar wordt er middels een interview tussen medewerkers van de Borgloschool en Sine Limite een nieuw Schoolondersteuningsprofiel (SOP) opgesteld. In dit profiel staat omschreven hoe we de leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleiden. Op de Borgloschool wordt passend onderwijs geboden aan leerlingen binnen het reguliere basisonderwijs. De populatie op de Borgloschool bestaat uit een gemêleerd publiek. Daarbij stemmen wij onze aanpak af op de onderwijsbehoeften van de leerling en houden wij in onze pedagogische en didactische aanpak o.a. rekening met de volgende leerlingen:
- VVE leerlingen
- Leerlingen met een eigen leerlijn of ontwikkelingsperspectief
- Leerlingen met een arrangement (voorheen rugzak) vanuit het samenwerkingsverband
- Hoogbegaafde leerlingen
- Dyslectische leerlingen
Op de Borgloschool worden verschillende materialen en methodes ingezet om deze groep leerlingen extra te ondersteunen. Hierbij valt te denken aan LOGO 3000, de Pluskast, aangepaste weektaken, computerprogramma's.