Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Windroos zien wij het als onze taak om ons onderwijs zo in te richten dat alle kinderen tot hun recht komen, ongeacht hun mogelijkheden. Wij willen alle kinderen een kwalitatief goedonderwijs bieden. Sommige kinderen hebben echter meer nodig. Zij vragen meer aandacht en hebben extra ondersteuning nodig om goed tot hun recht te kunnen komen.
Onze school neemt deel aan het invoeringstraject (hoog)begaafdheid van het samenwerkingsverband Sine Limite.
Wij werken op school met een dyslexieprotocol, een doorgaande lijn van groep 1 t/m groep 8 om leesproblemen en/of spellingproblemen in een vroeg stadium te onderkennen en hulp op maat te geven. Dit protocol maakt onderdeel uit van het beleid van ons samenwerkingsverband Sine Limite.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.