Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleutergroepen werken thematisch volgens de principes van OGO. Bijna alle activiteiten worden daarbij op het thema aangesloten.
Deze urenverdeling is lastig exact kloppend te maken, omdat er gewerkt wordt met thema's en projecten (Ontwikkelingsgericht Onderwijs en Alles-in-1), waarbij de schoolvakken veelal door elkaar lopen en waar mogelijk geïntegreerd worden gegeven. Vakken als Levensbeschouwing (Godsdienst), Rekenen, Verkeer en Bewegingsonderwijs staan los van de thema's en projecten. Taal, Lezen, Wereldoriëntatie, Kunstzinnige en creatieve vorming worden veelal geïntegreerd in het thema/project.
- Wij beschikken over een ondersteuningsstructuur waarin de kinderen planmatig gedurende hun hele schoolloopbaan gevolgd worden. In ons zorgoverleg worden kinderen met een specifieke onderwijsbehoefte periodiek besproken met leerkracht, Intern Begeleider en ouders. Voor deze kinderen wordt een POP (persoonlijk ontwikkelplan) opgesteld dat ook met ouders wordt besproken.
- In geval van ondersteuning in de basis of als er extra ondersteuning nodig is wat betreft specifieke onderwijsbehoeften dan schakelen we ons samenwerkingsverband Sine Limite in. De door Sine Limite opgestelde doorlopende onderwijslijnen (DOL) worden ook door ons gehanteerd.
- We volgen de ontwikkeling van leerlingen op de voet en stemmen ons onderwijsaanbod er op af. Hiervoor gebruiken we een observatie- en registratiesysteem in de onderbouw, de methodetoetsen en de niet methode toetsen van CITO en het Kanjeradviessysteem voor sociaal emotionele ontwikkeling.
- Voor kinderen met extra ondersteuning of een arrangement is extra ondersteuning beschikbaar. We zetten hier o.a. onderwijsassistenten voor in.
- We hebben met ondersteuning van het samenwerkingsverband Sine Limite een eigen verrijkingsklas opgericht, coachingsgroep geheten.