Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De genoemde uren zijn een indicatie. De werkelijkheid kan per groep en/of leerling afwijken in verband met de verschillende onderwijsbehoeften.
Ons onderwijs is erop gericht dat leerlingen een doorgaande ontwikkeling doormaken. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo, de één gaat wat sneller en de ander wat langzamer. Het ene kind is bijvoorbeeld eerder aan lezen toe dan het andere kind. En het ene kind heeft wat meer begeleiding nodig dan het andere. Uiteindelijk moeten alle kinderen de kerndoelen behalen, maar het tempo en de wijze waarop kunnen per kind verschillen. Wij volgen de ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig. Alleen dan kunnen we ons onderwijs en onze begeleiding heel precies afstemmen op het ontwikkelingsniveau en de ondersteuningsvragen van dit kind. Ons schoolondersteuningsprofiel kunt u vinden op onze website.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor de leerlingen die meer uitdaging aankunnen onderzoeken wat we naast het aanbod in de plusgroep binnen de eigen groep kunnen bieden.
Het aanbod rondom creatieve stilte, yoga en mindfulness binnen de talententijd willen we middels schoolverlichting schoolbreed uitrollen binnen alle groepen.
De meeste leerlingen stromen vanuit een kindercentrum op vierjarige leeftijd in op onze school. We hebben met deze leidsters regelmatig overleg en zorgen samen voor een warme overdracht zodat de kinderen een goede start bij ons op school kunnen maken.
Doordat de kinderen op vierjarige leeftijd instromen en in jaargroepen de basisschool doorlopen is het belangrijk om goed te kijken naar wat een kind nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. De lengte van de kleuterperiode kan hierdoor variëren van ruim twee en half jaar tot anderhalf jaar. Er is hierbij geen sprake van versnellen, blijven zitten of een verlengde kleuterperiode.
De collectieve aanmelding van nieuwe leerlingen die nog vier jaar moeten worden, vindt plaats in het voorjaar. Dit wordt door de gemeente middels een schrijven bij de ouders bekend gemaakt en staat vermeld in de nieuwsbrief van de school. De toelating van overige leerlingen kan het gehele jaar door op basis van een introductiegesprek met de directie van de school.