Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De school werkt volgens het continurooster. Dit houdt in dat de leerlingen iedere schooldag een meegebracht lunchpakketje op school nuttigen.Tien minuten voor schooltijd gaan de deuren open. Vanaf dan is er toezicht in de gangen en bij de buitendeur. Tot vijf minuten na schooltijd is er toezicht op het schoolplein. De schooltijden zijn:
De Windwijzer: maandag t/m vrijdag 8:30 – 14:00 uur
De lunch en pauzesport
Tijdens de pauze van 30 minuten eten en drinken de kinderen hun lunchpakket en spelen ze buiten. Tijdens de lunch is er toezicht van een van de medewerkers van de school. De kinderen spelen buiten per bouwafdeling, zodat er voldoende ruimte is om te spelen. De kinderen van de midden- bovenbouw maken hierbij ook gebruik van het sportveld naast de school. De kinderen kunnen tijdens de pauze ook deelnemen aan pauzesport. Hierbij worden de kinderen gestimuleerd kennis te maken met een gevarieerd aanbod van sportactiviteiten. De pleinwacht en pauzesport worden verzorgd door de vakspecialist sport en bewegen in samenwerking met een onderwijsassistent en met medewerkers van SKDH. De leerlingen in leerjaar 1 & 2 krijgen langer de tijd voor het nuttigen van hun lunchpakketje. De medewerkers van leerjaar 1 & 2 besteden dan aandacht aan zelfredzaamheid en gezond gedrag: hygiëne, gezond voedsel, gangbare regels tijdens het eten en drinken enz. De medewerkers zorgen ervoor dat de lunch een moment is van rust.
Kinderen, ouders en medewerkers leveren allen een bijdrage om te kunnen spelen en werken in een prettige sfeer. Hierbij vormt de taal en cultuur van de zeven gewoonten van ‘The Leader in Me’ de basis voor een prettig en veilig schoolklimaat. In het omgangsprotocol staat beschreven hoe er op school wordt gewerkt aan een prettig schoolklimaat en de stappen die de school zet om pesten te voorkomen en tegen te gaan. De uitvoering wordt gecoördineerd door de anti-pestcoördinator.