Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De Koningin Julianaschool is een school met een inclusieve gedachte. Dit betekent dat wij altijd met ouders kijken wat er bij ons op mogelijk is voor een kind om passend onderwijs te kunnen bieden. Kunnen we geen passend onderwijs bieden binnen onze muren dan kijken we met ouders mee waar dit wel kan. Oog hebben voor ieder kind op onze school vinden wij heel belangrijk.
Wij zijn sterk in:
- Onderwijs voor kinderen die meer aankunnen, wij hebben hier een speciaal Flex-traject voor
- Onderwijs voor kinderen met een beperking en contacten met de hulpverlening die betrokken is
- Onderwijs voor de leerling die mee kan komen met het reguliere aanbod
Onze visie op het onderwijs voor het jonge kind
- Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig en onbevangen. Zij leren door te doen, ervaren en onderzoeken. Kinderen hebben een veilige en rijke leeromgeving nodig om tot leren te komen. Een leeromgeving die aansluit bij hun beleving en hen uitdaagt.
- Jonge kinderen leren door te spelen. Ze ervaren tijdens het spelen met anderen dat iedereen verschillend is. Ze ontdekken daarbij wie ze zelf zijn en hoe ze in verhouding tot de wereld staan. Zo leren ze de wereld om hen heen herkennen en begrijpen.