Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De bibliotheek wordt up to date gehouden door een wisselende collectie. De school gaat ook naar de bibliotheek toe om daar boeken te lezen of extra te lenen.
Het speellokaal is een mooie ruimte voor de kinderen van groep 1 t/m 3 om in de bewegen. dat kan met of zonder materiaal zijn. Denk dan b.v. aan zang-of tik spelletjes.
De school is in het bezit van voldoende Chromebooks voor de groepen 5 t/m 8. De kinderen gebruiken ze om leerstof te verwerken, tafels te oefenen en extra opdrachten te maken. De Chromebooks hebben een beveiligde omgeving.
In de kleutergroepen wordt thematisch gewerkt en met de methode Kleutergroep. Zo volgen de leerkrachten de ontwikkeling van de kleuter op een goede en verantwoorde manier.
In de kleutergroepen wordt thematisch gewerkt en ook in samenwerking met het kinderdagverblijf die in een gebouw bij de school zitten.
Elke dag wordt er voldoende aandacht besteed aan bewegingsonderwijs en meestal buiten.
Er is een dag in de week een vakdocent voor de kleuters. Dan wordt er groot gym materiaal klaar gezet.
Alle groepen hebben in de ochtend een uur rekenen en een uur taal. De andere lesuren worden verdeeld over de vakken zoals Wereldoriëntatie, Engels.
De creatieve vakken worden door vakdocenten gegeven of door de eigen leerkracht of onderwijsassistent en tijdens een creatief blok.
Voor meer informatie verwijs ik u naar onze schoolgids.
Binnen Sarkon, waar IKC Driemaster onderdeel van is blijven wij ons ontwikkelen om steeds beter aan te sluiten bij de ondersteuningsbehoefte van onze leerlingen. Jaarlijks wordt ons ondersteuningsprofiel bekeken en kijken wij naar passend onderwijs.
Als Integraal KindCentrum werken wij nauw samen met de Kinderopvang en de naschoolse opvang. Er worden projecten (thema's) samen gedaan en de peuters maken gebruik van het speellokaal. Tevens zijn er meerdere keren per jaar Peuterochtenden waarbij wij bij elkaar over de vloer komen. Op deze manier ontstaat er een laagdrempelige overstap van opvang naar onderwijs.
De BSO én VSO is van dezelfde organisatie en is inpandig in het schoolgebouw.