Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op CMS De Abeel wordt veel waarde gehecht aan het vergroten en benutten van de creativiteit van de leerlingen. Bewegingsonderwijs wordt gegeven volgens de nieuwste richtlijn van de inspectie, namelijk twee keer drie kwartier per leerling.
De vaklessen muziek en beeldende vorming worden per leerjaar gegeven. Voordeel hiervan is dat leerlingen van dezelfde leeftijd uit verschillende groepen elkaar treffen en dat in de klas meer aandacht is voor de twee leerjaren die daar achterblijven.
Alle leerlingen, al vanaf groep 1, filosoferen met een gediplomeerde en gespecialiseerde 'filosofie-juf'.
In de middenbouw en bovenbouw wordt er schaakles gegeven.
Een aantal leerlingen van groep 8 hebben de unieke gelegenheid om een verrijkende lessenreeks in de Feynmanklas te volgen op CSG De Populier. Zij volgen o.a. lessen in science, presenteren en filosofie.
Op onze montessorischool ontvangen leerlingen instructie en werken ze vervolgens zelfstandig aan de verschillende vakken. De uurbesteding is daarom een gemiddelde en zal per leerling verschillen.
CMS De Abeel heeft een breed ondersteuningsprofiel. Er is geen specifieke doelgroep waar de school zich op richt of in onderscheid. Per aanmelding, per kind, bekijken wij of wij de meest passende school zijn.
Wij nemen geen kinderen aan met een verwijzing voor het Speciaal Onderwijs en/of meervoudige problematiek. Met onze voorzieningen en kwaliteiten kunnen wij niet tegemoet komen aan de ontwikkelingsbehoeften van deze kinderen.