Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vanuit een klassikale organisatie proberen wij zo veel mogelijk in te spelen op de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Wij doen dat door een goede zorgstructuur en gespecialiseerde leerkrachten die geschoold zijn in het lesgeven aan hele goede leerlingen die extra uitdaging nodig hebben en leerkrachten die kinderen ondersteunen bij leerproblemen. Wij werken nauw samen met een logopediste, schoolmaatschappelijk werk Haags centrum voor onderwijsbegeleiding en jeugdzorg.
Als hulpmiddel gebruiken wij ICT toepassingen d.mv. tablets en notebooks in de groep. We beschikken over een uitgebreide bibliotheek.
Onze school kent door zijn gebouw veel beperkingen in de zin van toegankelijkheid. T.a.v. de basisvoorzieningen hebben wij veel kennis en kwaliteit in huis.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Samen met ons samenwerkingsverband proberen wij voor ieder kind de beste onderwijsbehoefte in kaart te brengen en hierin te voorzien.
Kleuters leren spelenderwijs en vanuit hun eigen belevingswereld. Daarom werken wij elke drie weken aan een nieuw thema dat de fantasie en interesse van de kinderen op verschillende vlakken prikkelt. De onderwerpen van deze thema’s komen grotendeels uit onze kleutermethode Schatkist: de seizoenen, verschillende feestdagen maar ook bijvoorbeeld thema’s als ‘buiten spelen’ of ‘familie’ komen aan bod. Vanuit deze context bieden wij kinderen een passend aanbod op verschillende ontwikkelingsgebieden. In de kleutergroepen wordt tijdens de speel-/werklessen gewerkt met allerlei verschillende ontwikkelingsmaterialen. Dit zijn aantrekkelijke materialen die een bepaalde ontwikkeling kunnen stimuleren. De oudste kleuters worden in groep 2 voorbereid om naar groep 3 te gaan. Daarom worden de oudste kleuters extra uitgedaagd op voorbereidend taal-, reken- en motorisch gebied.Ook is er veel aandacht voor spel en beweging in de kleutergroepen