Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De Oranje Nassauschool biedt verrijkend onderwijs aan leerlingen die behoefte hebben aan meer uitdaging binnen het gebruikelijke curriculum. In het beleidsplan meer en hoogbegaafde leerlingen staat beschreven hoe de school omgaat met deze leerlingen.
De ONS biedt mogelijkheden voor het tegemoetkomen aan een uitdagende, verdiepende leeromgeving die verder gaat dan het huidige curriculum.
Op groepsniveau: compacten en verrijken van de lesstof. Afhankelijk van de behoefte van de leerling, stemt de leerkracht af op welke wijze een vakgebied compact aangeboden kan worden. Verrijkingsstof kan worden aangeboden binnen de eigen groep of buiten de eigen groep in de Plusklas. Wanneer het onderwijsaanbod compact aangeboden, wordt in eerste instantie gekozen voor verrijkingsstof die aansluit bij het compacte vak- of vormingsgebied. Ook los van een vak- of vormingsgebied kan op zoek gegaan worden naar verrijkingsstof. Per leerjaar is een overzicht ontwikkeld waarin per vakgebied verrijkingsstof is opgenomen. Om demotivatie te voorkomen maakt de leerling gebruik van een planningsschema.
Plusklas: leerlingen die meer uitdaging nodig hebben krijgen wekelijks in de plusklas aanvullend onderwijs.
Class for the gifted: Leerlingen die besproken en voorgesteld zijn door de Intern begeleider uit de groepen 7 en 8 kunnen gebruik maken van de CFTG.