Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Dit zijn de richtlijnen die wij op CBS De Ark hanteren. Wanneer een groep meer tijd nodig heeft voor een bepaald vakgebied, zal er met de IB-er een weloverwogen keuze gemaakt worden om van deze richtlijnen af te wijken.
Dit zijn de richtlijnen die wij op CBS De Ark hanteren. Wanneer een groep meer tijd nodig heeft voor een bepaald vakgebied, zal er met de IB-er een weloverwogen keuze gemaakt worden om van deze richtlijnen af te wijken.
De school biedt ondersteuning aan alle leerlingen die binnen de school zijn toegelaten. De school volgt de richtlijnen van het samenwerkingsverband van SPPOH (Stichting Passend Primair Onderwijs Haaglanden). Wanneer er sprake is van meervoudige problematiek op bijvoorbeeld zowel cognitief als sociaal emotioneel gebied, zal de school met de ouders in gesprek gaan over een mogelijke handelingsverlegenheid.
Bij inschrijving worden altijd gegevens opgevraagd bij voorgaande scholen of opvanginstanties om te bepalen of de school de gevraagde ondersteuningsbehoefte kan bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren zal ingezet worden op de basisondersteuning in de groepen. Daarnaast zal in overleg met de ib-er eerst intern ondersteuning geboden worden. Een externe specialist kan ingezet worden om de leerkracht en leerling hierbij te ondersteunen. Wanneer dit niet tot voldoende ontwikkeling leidt, zal in overleg met ouders een afspraak voor een MDO gemaakt worden waarin een volgende stap gezet zal worden om de juiste ondersteuningsbehoefte in kaart te brengen.
Onze school is een Basisschool 2-12, een school voor kinderen van 2,5 tot en met 12 jaar. Dit betekent dat onze peuterschool ook echt bij de school hoort. De directeur van de school is ook verantwoordelijk voor de peuterschool. De peutergroepen vormen samen met de groepen 1 en 2 één onderbouw. In alle peuter- en kleutergroepen werken de pedagogisch medewerkers en leerkrachten daarom volgens dezelfde pedagogische visie. De lesprogramma’s van de peuter- en kleutergroepen worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. De pedagogische medewerkers en de leerkrachten zorgen voor een vloeiende doorgaande leerlijn, dat is goed voor een evenwichtige ontwikkeling van de kinderen. Vanzelfsprekend gaan de pedagogisch medewerkers en de leerkrachten uit de onderbouw uit van het spelend leren, dat is immers dé manier waarop jonge kinderen zich ontwikkelen.
Meer informatie over de peuterschool en de aanmelding vindt u op www.scoh.nl/scholen/peuterscholen