Christelijke Basisschool De Ark

Maarsbergenstraat 169 c 2546 SP Den Haag

  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Ark
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Ark
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Ark
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Ark
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Ark

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien de vaste leerkracht ziek of afwezig is, proberen wij eerst een in- of externe vervanger te regelen. Lukt dat niet, dan verdelen wij de leerlingen over andere klassen. Alleen in uiterste noodzaak zullen wij een beroep doen op de ouders en kinderen naar huis sturen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Dit zijn de richtlijnen die wij op CBS De Ark hanteren. Wanneer een groep meer tijd nodig heeft voor een bepaald vakgebied, zal er met de IB-er een weloverwogen keuze gemaakt worden om van deze richtlijnen af te wijken. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Dit zijn de richtlijnen die wij op CBS De Ark hanteren. Wanneer een groep meer tijd nodig heeft voor een bepaald vakgebied, zal er met de IB-er een weloverwogen keuze gemaakt worden om van deze richtlijnen af te wijken. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De school biedt ondersteuning aan alle leerlingen die binnen de school zijn toegelaten. De school volgt de richtlijnen van het samenwerkingsverband van SPPOH (Stichting Passend Primair Onderwijs Haaglanden). Wanneer er sprake is van meervoudige problematiek op bijvoorbeeld zowel cognitief als sociaal emotioneel gebied, zal de school met de ouders in gesprek gaan over een mogelijke handelingsverlegenheid. 

Bij inschrijving worden altijd gegevens opgevraagd bij voorgaande scholen of opvanginstanties om te bepalen of de school de gevraagde ondersteuningsbehoefte kan bieden. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De komende jaren zal ingezet worden op de basisondersteuning in de groepen. Daarnaast zal in overleg met de ib-er eerst intern ondersteuning geboden worden. Een externe specialist kan ingezet worden om de leerkracht en leerling hierbij te ondersteunen. Wanneer dit niet tot voldoende ontwikkeling leidt, zal in overleg met ouders een afspraak voor een MDO gemaakt worden waarin een volgende stap gezet zal worden om de juiste ondersteuningsbehoefte in kaart te brengen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze school is een Basisschool 2-12, een school voor kinderen van 2,5 tot en met 12 jaar. Dit betekent dat onze peuterschool ook echt bij de school hoort. De directeur van de school is ook verantwoordelijk voor de peuterschool. De peutergroepen vormen samen met de groepen 1 en 2 één onderbouw. In alle peuter- en kleutergroepen werken de pedagogisch medewerkers en leerkrachten daarom volgens dezelfde pedagogische visie. De lesprogramma’s van de peuter- en kleutergroepen worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. De pedagogische medewerkers en de leerkrachten zorgen voor een vloeiende doorgaande leerlijn, dat is goed voor een evenwichtige ontwikkeling van de kinderen. Vanzelfsprekend gaan de pedagogisch medewerkers en de leerkrachten uit de onderbouw uit van het spelend leren, dat is immers dé manier waarop jonge kinderen zich ontwikkelen.

Meer informatie over de peuterschool en de aanmelding vindt u op www.scoh.nl/scholen/peuterscholen

Terug naar boven