Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen ons Vroondaal Projectonderwijs geven leerkrachten de kinderen van alle groepen les in hun eigen vakspecialisatie.
Doordat er met alle leerlingen en hun ouders startgesprekken gevoerd worden in het begin van het schooljaar is goed inzichtelijk wat de leerkracht van de leerling kan verwachten en hoe de leerling benaderd dient te worden. Samen bepalen we het doel en tevens de weg die we bewandelen naar het behalen van dat doel toe. Doordat leerlingen hier intensief bij betrokken worden gaat het doel leven en zijn ze bereid om hiervoor te werken. De leerkrachten zijn in staat om een individueel plan te maken voor de leerling eventueel samen met de intern begeleider. De methoden die gebruikt worden spelen hier ook op in.
Op onze school: Op ons Kindcentrum hebben we een horizontaal rooster waardoor de mogelijkheid ontstaat om de instructie te volgen in een ander leerjaar. Hierdoor kan de leerkracht naar boven of naar onder toe meer dan voldoende differentiëren in de lesstof waardoor de leerlingen op hun eigen niveau werken. Kindcentrum Vroondaal werkt in de middagen met projectonderwijs wat voornamelijk plaatsvindt in thema's. Hierbij wordt van de leerlingen verwacht dat ze onderzoekend werken. Leerlingen stellen hierbij hun eigen leervragen op en werken op deze manier op niveau.