Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
School hanteert een schema waarin de ondersteuningsstructuur van de school staat weergegeven. De ondersteuningsstructuur is de wijze waarop de school ondersteuning zichtbaar heeft georganiseerd, ernaar handelt en met andere organisaties en specialisten samenwerkt. Zie hiervoor het schoolondersteuningsprofiel.
Aan het begin van het schooljaar voeren wij met alle leerlingen in aanwezigheid van de ouder(s) een startgesprek. Hierin worden de doelen voor het kind vooraf besproken. Elke leerkracht werkt met doelen in de groep. Werkt met het benoemen van doelen. Elke les wordt vooraf gegaan door het benoemen van het doel van de les. In de groepsplannen worden de onderwijsbehoeften van de leerlingen beschreven van de groep en van de leerlingen individueel. De doelen die we stellen in de klas zijn altijd SMART gesteld. In de groepsplannen staan de doelen per half jaar beschreven. Dit is van toepassing op: Lezen, spelling, begrijpend lezen en rekenen. Voor de kleuters werken we met de doelen van KIJK! Deze doelen zijn beschreven per ontwikkelingsleeftijd.
Voor leerlingen die extra instructie nodig hebben op specifieke deelgebieden van de leerstof kunnen we kortdurende ondersteuning binnen of buiten de groep inzetten. Zij vallen binnen de criteria van de door ons opgestelde protocollen. ( dyslexie, dyscalculie, nieuwkomers)