Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We zijn een gezonde 1-stroom school. Dit betekent dat we van iedere groep 1 klas hebben. Gemiddeld zitten er 25 leerlingen in een groep.
We hanteren het leerstofjaarklassensysteem. Dit betekent dat leerlingen van dezelfde leeftijd bij elkaar in de groep zitten. Met behulp van het Directe Instructiemodel zijn wij in staat leerlingen op niveau les te geven.
We hebben voor NT-2 leerlingen in groep 1-3 een schakelklas groepjesvariant om het Nederlands te leren
Voor NT-2 leerlingen in groep 4-8 hebben wij een Wereldklas. Hier leren zij in 1 tot 1,5 jaar Nederlands, om daarna uit te stromen naar de reguliere groep.
Wij besteden veel aandacht aan het welbevinden van de kinderen, dat doen we door de methode De Vreedzame School te gebruiken, in combinatie met de superheldenaanpak van Orka. Daarnaast besteden we een aantal weken per schooljaar gericht aandacht aan vormende projecten, zoals 'week tegen pesten' en de 'week van de lentekriebels'.
In de onderbouw werken wij thematisch. Iedere 3 weken starten we een nieuw thema. Alle vakken komen aan bod middels spelend leren. We besteden veel aandacht aan plezier in leren. Er wordt veel voorgelezen, gezongen en gewerkt in kleine kringen.
Ons onderwijs biedt structuur aan de kinderen. Iedere dag starten we met het bespreken van de dagritme kaarten die duidelijk zichtbaar zijn opgehangen. De kinderen weten wat de doelen van de dag zijn en wat er van ze verwacht wordt.
De Drie Linden heeft de basiskwaliteit op orde. Wij volgen de cyclus van het Handelings Gericht Werken (HGW). Telkens maken wij de afweging of wij in staat zijn in de ondersteunings- en onderwijsbehoefte van de leerling te voorzien. Dit doen wij in samenwerking met de leerling, de ouders, deskundigen in de school, de adviseur van het samenwerkingsverband en eventueel externe deskundigen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het schoolondersteuningsprofiel op de webstie van de school.
In de school hebben wij: twee intern begeleiders zonder groepstaken; onderwijsassistenten die werken in de kleutergroepen en in de middenbouw. Gezien de kleine omvang van de school zijn functies als rekenspecialist, specialist hoogbegaafdheid, cultuur coördinator, specialist lezen en dyslexie e.d. ondergebracht bij de groepsleraren, waarmee in hun taakbeleid rekening wordt gehouden. In school zijn ook aanwezig: schoolmaatschappelijk werk (1 dagdeel) en externe remedial teaching (via arrangementen) en een fysiotherapeut (1 dagdeel).
Ook leiden wij onderwijsassistenten en leerkrachten op in de school. Als onderdeel van de opleiding bieden zij onder begeleiding van de leerkracht zorg bij het extra inoefenen van het automatiseren van rekenen en het leesonderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn constant in ontwikkeling om ons zorgaanbod te verbeteren. Onze ambities voor de komende jaren liggen in het nog beter afstemmen van ons aanbod op de behoefte van de leerlingen. Hiervoor doorlopen wij steeds de PDCA-cyclus.
De Drie Linden is onderdeel van Kindcentrum Lindenkwadrant. Samen met Laura Dak, kinderdagverblijf en naschoolse opvang, Peuterleerplek De Kleine Linde en het jeugdwerk van Wijkz Welzijn werken wij intensief samen. Wij bieden samen een dekkend opvangprogramma voor kinderen van 0-13 jaar.
Wij werken vanuit ons hart, samen kunnen we meer.