Paul Krugersch voor Christelijk Basisonderwijs

Fischerstraat 133 2572 PV Den Haag

Schoolfoto van Paul Krugersch voor Christelijk Basisonderwijs

Resultaten doorstroomtoets

Toelichting van de school

Gezien onze populatie laat de eindscore in het leerjaar 2014-2015 (531,1) een realistische score zien.  

Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?

Fundamenteel niveau

Het fundamenteel niveau is het niveau voor taal en rekenen dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van de basisschool zouden moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht met de eindtoets / doorstroomtoets. De inspectie stelt dat minimaal 85% van alle leerlingen het basisniveau moet behalen. Deze 85% is de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en dit is voor alle basisscholen in Nederland gelijk.

Bron

Streefniveau

Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.

Bron

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Toelichting van de school

*De school heeft een open aannamebeleid. Elk kind is welkom.

*De school verwijst weinig leerlingen naar het sbo en so.

*De school kan op dit moment veel ondersteuning bieden.

*De school telt veel geindiceerde leerlingen. Dit verklaart het hoge percentage PrO adviezen.

*Veel leerlingen stromen hoger uit dan de prognose is in groep 5.

*Het hoogste advies in % ligt op VMBO/Kader. Dit is gerelateerd aan onze instroom.

*Elk kind verlaat de school met een advies (het percentage onbekend in de tabel herkennnen wij niet)

Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
In het derde jaar

Bron

Wat zegt de inspectie over de school?

Toelichting van de school

We werken hard aan de kwaliteit van ons onderwijs.

Onze visie is richtinggevend: alle leerlingen optimale kansen bieden om zich te ontplooien.

In de groepen geven we instructie op 3 niveaus.

Individuele leerlingen krijgen jaarplannen met een ontwikkelingsperspectief.

Twee keer per jaar bespreken we de behaalde resultaten op schoolniveau met elkaar.

Terug naar boven