Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
*De school heeft een open aannamebeleid. Elk kind is welkom.
*De school verwijst weinig leerlingen naar het sbo en so.
*De school kan op dit moment veel ondersteuning bieden.
*De school telt veel geindiceerde leerlingen. Dit verklaart het hoge percentage PrO adviezen.
*Veel leerlingen stromen hoger uit dan de prognose is in groep 5.
*Het hoogste advies in % ligt op VMBO/Kader. Dit is gerelateerd aan onze instroom.
*Elk kind verlaat de school met een advies (het percentage onbekend in de tabel herkennnen wij niet)
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
We werken hard aan de kwaliteit van ons onderwijs.
Onze visie is richtinggevend: alle leerlingen optimale kansen bieden om zich te ontplooien.
In de groepen geven we instructie op 3 niveaus.
Individuele leerlingen krijgen jaarplannen met een ontwikkelingsperspectief.
Twee keer per jaar bespreken we de behaalde resultaten op schoolniveau met elkaar.