Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het bewegingsonderwijs wordt op onze school verzorgd door een vakleerkracht, die ook Motorische Remedial Teaching verzorgt. Wij besteden aandacht aan de motoriek op school omdat een goede motorische ontwikkeling een positieve bijdrage kan leveren aan de leervoorwaarden.
Alle kinderen worden getest door middel van het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen (LVS). Aan de hand hiervan wordt bepaald of er een extra screening nodig is. Dit gebeurt in overleg met de ouders. Voor kinderen waarbij extra hulp voorde motoriek nodig is, wordt een handelingsplan geschreven.
We beschikken over:
1. Onderwijsassistenten die worden ingezet in de groepen 1 t/m 8. Zij voeren onder verantwoordelijkheid van de leraar en IB taken uit.
2. Twee Intern begeleiders.
3. Taalcoördinator; deze bewaakt het taalbeleid van de school en n.a.v. de trend- en diepte analyse wordt bekeken of er interventie nodig is.
4. Rekencoördinator; deze bewaakt het rekenbeleid van de school en n.a.v. de trend en diepte analyse wordt bekeken of er interventie nodig is.
5. Coördinator HB: zorgt voor het beleid en begeleid de (hoog) begaafden.
6. Interne trainingen op gebied van executieve functies en weerbaarheid.
7. GedragsspecialistenSinds januari 2010 is er bij ons op school ook Motorische Remedial Teaching. Alle kinderen worden getest door middel van het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen (LVS). Aan de hand hiervan wordt bepaald of er een extra screening nodig is. Voor kinderen waarbij extra hulp voor de motoriek nodig is, wordt een handelingsplan geschreven. Vervolgens volgt er een periode van remedie, waarbij ook de ouders actief betrokken worden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Nog niet bekend.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.