De Zonnebloem

Hyacinthweg 5 2565 RE Den Haag

  • Fijne ruimte om te spelen.
  • Een zonnige uitstraling.
  • Waar kleuters leren door te spelen.
  • Thematisch onderwijs in groep 1, 2 en 3
  • Talentontwikkeling.

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit is vastgelegd in ons werkverdelingsplan.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het bewegingsonderwijs wordt op onze school verzorgd door een vakleerkracht, die ook Motorische Remedial Teaching verzorgt. Wij besteden aandacht aan de motoriek op school omdat een goede motorische ontwikkeling een positieve bijdrage kan leveren aan de leervoorwaarden.
Alle kinderen worden getest door middel van het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen (LVS). Aan de hand hiervan wordt bepaald of er een extra screening nodig is. Dit gebeurt in overleg met de ouders. Voor kinderen waarbij extra hulp voorde motoriek nodig is, wordt een handelingsplan geschreven.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We beschikken over:
1. Onderwijsassistenten die worden ingezet in de groepen 1 t/m 8. Zij voeren onder verantwoordelijkheid van de leraar en IB  taken uit.
2. Twee Intern begeleiders.    
3. Taalcoördinator; deze bewaakt het taalbeleid van de school en n.a.v. de trend- en diepte analyse wordt bekeken of er interventie nodig is.
4. Rekencoördinator; deze bewaakt het rekenbeleid van de school en n.a.v. de trend en diepte analyse wordt bekeken of er interventie nodig is.
5. Coördinator HB: zorgt voor het beleid en begeleid de (hoog) begaafden.
6. Interne trainingen op gebied van executieve functies en weerbaarheid.
7. Gedragsspecialisten

Sinds januari 2010 is er bij ons op school ook Motorische Remedial Teaching. Alle kinderen worden getest door middel van het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen (LVS). Aan de hand hiervan wordt bepaald of er een extra screening nodig is. Voor kinderen waarbij extra hulp voor de motoriek nodig is, wordt een handelingsplan geschreven. Vervolgens volgt er een periode van remedie, waarbij ook de ouders actief betrokken worden. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Nog niet bekend.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven