Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op Kindcentrum de Matrix werken we in een homogene groep met 3 niveaus. De basisgroep, een groep leerlingen die na een korte instructie eerder aan de slag kan en extra opdrachten krijgt en een groep leerlingen die na de basisuitleg verlengde instructie krijgt en samen met de leerkracht de oefening start.
Kinderen hebben verschillende onderwijsbehoeften. Naast deze 3 groepen worden er met individuele leerlingen taakafspraken gemaakt. Deze taalafspraken hebben betrekking op procesaanpak, werkhouding, hoeveelheid, niveau of extra uitdaging.
Voor de leerlingen die meer nodig hebben dan de leerkracht in de groep kan geven, bekijken we samen met de ouders wat de onderwijsbehoefte van deze leerling is. Om de onderwijsbehoefte in kaart te brengen kunnen we gebruik maken van de rekenspecialist, gedragsspecialist of de intern begeleider.
Wanneer de basisondersteuning niet voldoende is voor een leerling kunnen we aan het samenwerkingsverband "De Meierij" vragen om mee te denken en eventueel extra ondersteuning te bieden in de vorm van een arrangement.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie ondersteuningsprofiel