Kindcentrum Sterrenboom

Hengmeng 92 5235 JZ Den Bosch

Schoolfoto van Kindcentrum Sterrenboom

Leerlingtevredenheid

Scholen kunnen elk jaar onderzoeken of de leerlingen tevreden zijn over de school. De leerlingen krijgen dan een vragenlijst om in te vullen, meestal online. Als resultaat komt er een rapportcijfer uit dat de leerlingen geven aan de school. Is het cijfer goed? Dan zit de school volgens de leerlingen op de goede weg. Is het cijfer laag? Dan kan de school onderzoeken wat er beter kan en voor het volgende jaar acties inplannen.

Tevredenheid
8,0

Bron

Tevredenheid leerlingen in de afgelopen jaren

Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.

Hoe tevreden waren de leerlingen de afgelopen jaren?

Oudertevredenheid

Toelichting van de school

Klachtenregeling ATO-scholenkring ’s-Hertogenbosch  

Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. Als ouder/verzorger kunt u bijvoorbeeld ontevreden zijn over de wijze waarop uw kind wordt begeleid of over andere schoolse zaken. Die ontevredenheid kan leiden tot meldingen of klachten. Er kunnen zich ook meldingen of klachten voordoen in de sfeer van ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, agressie en geweld of ongewenste intimiteiten.   

Wij gaan er van uit dat de meeste meldingen of klachten in onderling overleg goed opgelost kunnen worden. We nodigen u dan ook uit om bij ontevredenheid de leerkracht van uw kind of de directeur aan te spreken.  Goede interne communicatie, aandacht en respect voor vragen, problemen en meningsverschillen voorkomen vaak het indienen van een klacht. ATO-scholenkring wil met respect en transparant omgaan met mogelijke klachten.

Bij een melding die niet op schoolniveau opgelost kan worden, gaat het College van Bestuur in gesprek met de indiener. Bij een klacht wordt u doorverwezen naar de landelijke klachtencommissie. In het onderwijs worden twee soorten klachten gehanteerd: ‘Klachten over machtsmisbruik’ en ‘Overige klachten’.    

Overige meldingen en klachten Meldingen of klachten kunnen worden ingediend door ouders, voogden en verzorgers van leerlingen, personeelsleden en anderen die een duurzame rechtsbetrekking hebben met de school. Als u een melding of klacht heeft over het bestuur, leerkracht, leerlingen, ouders van leerlingen of een andere betrokkene van de school dan probeert u eerst uw melding op te lossen met de betreffende persoon.

Indien dit niet lukt neemt u contact op met de leerkracht van uw kind of met de directeur. Heeft u een melding die u niet binnen de school wilt indienen of bent u niet tevreden over de afhandeling van een melding dan kunt u terecht bij het bevoegd gezag van ATO-scholenkring. U kunt telefonisch contact opnemen met het stafbureau (073-8507788) of per mail secretariaat@ato-scholenkring.nl  

Het bevoegd gezag, het College van Bestuur, zal ervoor zorgen dat uw melding of klacht correct wordt afgehandeld. In bepaalde situaties zullen zij doorverwijzen naar de onafhankelijke klachtencommissie van de Landelijke Klachtencommissie. U kunt uw klacht ook rechtstreeks voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie.

De klachtenregeling van de landelijke klachtencommissie ligt ter inzage op school en is te downloaden van de website onderwijsgeschillen.nl.  ATO-Scholenkring heeft ook een klokkenluidersregeling en een Commissie voor Integriteitsvraagstukken. Voor meer informatie over klachten kunt u contact opnemen met de landelijke klachtencommissie (030-2809590) Vertrouwenspersoon voor medewerkers in alle kwesties en voor ouders en leerlingen m.b.t. alle overige zaken: GIMD (Gonny Driessen), Zonnedauw 5, 9202 PE Drachten, 088-8008500/ 06-10938093. G.driessen@zorgvandezaak.nl  

Klachten over machtsmisbruik  Om een veilige en vertrouwde schoolomgeving en werkklimaat op school te creëren en ongewenst gedrag te voorkomen, is het noodzakelijk dat wordt besproken wat gewenst en ongewenst gedrag is. De schoolcontactpersoon luistert naar de melding en geeft u advies over de afhandeling van de mogelijke klacht. Bij een klacht over machtsmisbruik bij kinderen en de gevolgen daarvan, verwijst de interne contactpersoon u door naar de externe vertrouwenspersoon van de GGD. De GGD maakt hiervoor gebruik van een bestand van deskundigen: 088-3686759.   

Ook kan contact opgenomen worden met de vertrouwensinspecteur van de Onderwijsinspectie. Hij adviseert en ondersteunt alle betrokkenen in het onderwijs bij meldingen rond seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek of geestelijk geweld, discriminatie en radicalisering. De vertrouwensinspecteurs zijn tijdens kantooruren bereikbaar op het Centrale Meldpunt Vertrouwensinspectie, 0900 - 111 3111.  Een officieel schriftelijk ingediende klacht over machtsmisbruik gaat altijd naar de Landelijke Klachtencommissie waar ATO-scholenkring bij is aangesloten.

Dat kan via het bestuur of rechtstreeks door de klager.   Tel. 030 – 280 95590 (9.30 – 16.00 uur)?  De medewerkers kunnen alleen informatie geven over de procedure en geven geen inhoudelijke adviezen.??

Voor inhoudelijke adviezen kunt u terecht bij Ouders en Onderwijs 088 – 605 0101??  info@onderwijsgeschillen.nl?  Onderwijsgeschillen Postbus 85191, 3508 AD Utrecht?  Bezoekadres:?Gebouw Woudstede, Zwarte Woud?2 te Utrecht?? Op de website van ATO-scholenkring vindt u onder het kopje samenwerking/ouders een overzichtelijk schema van de route bij meldingen en klachten.  

Tevredenheid
7,3

Terug naar boven