Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
We hechten waarde aan een fijne en laagdrempelige communicatie tussen ouders en leerkrachten. De komende jaren staat ouderbetrokkenheid vergroten op onze agenda. We willen ouders vaker de school in halen om hen te betrekken bij ons onderwijs.
Doordat we een bewuste keuze hebben gemaakt om ouders in de ochtend niet meer de school in te laten komen (van groep 3 t/m 8), zien de leerkrachten de ouders minder vaak en vise versa. Echter zijn zij na schooltijd altijd beschikbaar om even iets te bespreken!
De eerste schoolweek na de zomervakantie en kerstvakantie mogen ouders wel mee de school in om hun kind naar school te brengen. Gedurende het schooljaar zorgen wij ervoor dat er momenten na schooltijd worden gepland waarop ouders welkom zijn om in de school en klassen te kijken. Houdt u de agenda op Social schools in de gaten?
In 2025 willen wij gaan starten met Tijd voor Toekomst. Met TvT kun je als school de leerlingen een rijker aanbod aanbieden, denk aan muziek-, dans-, techniek- en creatievelessen. Maar ook aan het bezoeken van musea en andere leerzame plekken waarvan wij het een aanvulling vinden op ons lesaanbod wat wij aanbieden in thema's. Hiervoor zullen we de schooltijden moeten verruimen. Dit betekent dat in de nabije toekomst de schooltijden zullen wijzigen.
Inmiddels werken wij al enige jaren met een gedragsteam. Het gedragsteam bestaat uit, een gedragsspecialist, de intern begeleider, de schoolmaatschappelijk werker, de vertrouwenspersoon en nog een leerkracht. Dit gedragsteam zorgt ervoor dat er preventief gehandeld gaat worden als het gaat om (escalerend) gedrag. Dit team zet beleid uit en kan interventies invoeren, uitvoeren, evalueren en coördineren. Om ervoor te zorgen dat er een eenduidige aanpak is binnen ons KC, hebben we de scholing van de ABC training gevolgd in 2021-2022. Hierdoor weten alle medewerkers welke interventies gepleegd kunnen worden om ongewenst gedrag te de-escaleren. In 2022-2023 is de ABC piramide uitgewerkt voor personeel, ouders en kinderen. Hier wordt naar gehandeld en komt ieder schooljaar terug op de agenda. Om het welbevinden en de sociale veiligheid te bevorderen maken wij gebruik van Rots & Water lessen, groepsdynamica, Team up, Gouden/zilveren weken en de inzet van SMW, de brugfunctionaris, er zijn geregeld contactmomenten met het Team Jeugd & Jongeren en het RET. Nieuwe medewerkers worden in zowel KiVa als de ABC-methodiek geschoold.
Zie voor meer informatie onze kwaliteitskaart Veiligheid & gedrag.
Binnen de Stichting Ommeriek hebben we een externe vertrouwenspersoon.
Organisatie:
Het Vertrouwensbureau
Website: www.hetvtb.nl
Vertrouwenspersoon:
De heer Jan Wibbens
Telefoon: 085-1055055
Email: [email protected]