Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De directeur van de school zorgt vanuit haar eindverantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken en voor een goede aansturing en coördinatie. De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingondersteuning en zorg.
De school is verdeeld in drie ‘bouwen’. De onderbouw (groep 1 t/m 2), de middenbouw (groep 3 t/m 5) en de bovenbouw (groep 6 t/m 8) deze worden aangestuurd door de bouwcoördinatoren. Zij vormen de schakel tussen de directie en de groepsleerkrachten.
Binnen de school zijn verschillende overlegvormen, die ervoor zorgen dat iedereen op de hoogte is.
Door middel van een blokplanning en in sommige gevallen individuele handelingsplannen wordt aan leerlingen (individueel of groepsgewijs) specifieke leerhulp geboden. Wij hebbende beschikking over een gediplomeerde gedragsspecialist, onderwijsspecialist en rekenspecialist.
Op onze school vallen opvang en school onder integrale verantwoordelijkheid van de directeur van de school. Dit betekent in de praktijk dat u met 1 organisatie te maken heeft.
Het spelen en leren is een integraal proces bij de kleuters, dat is niet specifiek in uren uit te drukken. Wij maken gebruik van de methode kleuteruniversiteit. Daarin komen aan bod; rekenen en meetkunde, taal en woordenschat, wetenschap en techniek, wereldoriëntatie, sociaal emotionele ontwikkeling, muziek, beweging, dans, drama, spelen.
Daarnaast werken wij de SLO leerlijnen van rekenen en taal. De kinderen spelen elke dag met de ontwikkelingsmaterialen en de kinderen spelen elke dag in de diverse hoekopstellingen.
Wij bieden elke dag beweging aan d.m.v. buitenspelen en bewegingslessen in de speelzaal.
Met logo3000 bieden wij elk leerjaar 1500 woorden aan, dat zijn 3000 woorden eind groep 2. Bewezen effectief voor een goede start in groep 3.
De leerkrachten zijn geschoold in Spelend leren en EDI instructie.
Onze school biedt extra ondersteuning, dit kan binnen de groep of buiten de groep plaatsvinden door de eigen leerkracht of een RT leerkracht/ondersteuner.
We zien ook de noodzaak in dat kinderen die ver boven de lesstof uitstijgen eveneens voorzien dienen te worden in hun leerbehoeften. Wij hebben een beleid ontwikkeld voor de “pluskinderen”.Onze school is samen met een peuterspeelzaal een cluster. De doelgroep bestaat uit kinderen die door het VVE- beleid en hierin de samenwerking met de peuterspeelzaal, een aanbod in taal (en rekenen) krijgen in een doorgaande lijn.
Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs heeft zich bekwaamd in het geven van motorische remedial teaching. Kinderen die hiervoor in aanmerking komen kunnen geobserveerd worden. Voor andere kinderen kan preventieve ambulante begeleiding bij ons op school aangevraagd worden, een leerarrangement op onze school of een andere basisschool of een (tijdelijke) speciale lesplaats. Aan de inzet van extra ondersteuning gaat altijd uitgebreid overleg vooraf met de ouders en de benodigde deskundigen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij hebben een breed aanbod. Onze ambitie is om ons brede aanbod goed te waarborgen en te verdiepen.
De peuterspeelzaal maakt gebruik van het VVE programma Piramide.