Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij bieden vanaf groep 5 lessen levensbeschouwelijk onderwijs aan (vakleraar)
De onderwijstijd wordt aangepast aan de onderwijsbehoeften van de groep.
Wij zorgen ervoor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de kerndoelen behalen van het basisonder-wijs. Dit doen we in samenspraak met de ouders en/of verzorgers. Pas als de hulpvraag van de leer-ling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat, zoeken we naar een andere meer passende onderwijsvoorziening voor deze leerling. We werken hiervoor optimaal samen met de an-dere basisscholen, de scholen voor speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs in het BePO sa-menwerkingsverband. Door intensief samen te werken zorgen we ervoor dat elke leerling zo dicht mogelijk bij de eigen leefomgeving de onderwijsondersteuning krijgt die zij of hij nodig heeft.Onze mogelijkheden.Wij kunnen in onze school veel doen om de leerlingen passend onderwijs te bieden. Wij beschikken over diverse mogelijkheden om goed onderwijs voor alle leerlingen te bieden en extra ondersteuning voor de leerlingen die dit nodig hebben. Wij kunnen veel doen maar niet alles. Sommige leerlingen hebben hele specialistische ondersteuning nodig vanuit een (zeer) specifieke onderwijsbehoeften. Hier lopen wij in onze school tegen grenzen aan. We beschrijven hieronder wat we in onze school kunnen bieden en waar hierbij onze grenzen liggen. We beschrijven wanneer de hulpvraag van de leerling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat. Dit markeert de situatie waarbij we in samenspraak met ouders (verzorgers) op zoek gaan naar een andere meer passende leeromgeving voor de leerling.
De peuterspeelzaal 't Steijntje en kinderopvang Fantaziehuis zijn gehuisvest op het terrein van onze school.
Er is regelmatig overleg op het gebied van didactiek, onderwijsinhouden, taal-, motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling, e.d. van peuters en kleuters tussen de peuterleidsters en de groepsleraren van groep 1 - 2.