R Lokhorst-School

Ringelesteinstraat 2 4158 CP Deil

  • Schoolfoto van R Lokhorst-School
  • kritisch en onderzoekend denken
  • nieuwe kennis en vaardigheden

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Binnen onze school werken we met de invallerspool IPPON. Mochten er geen invallers beschikbaar zijn, lossen we zelf het probleem op. Dit kan zijn dat een parttime leerkracht extra komt werken, de directeur/ib de groep overneemt of er een specialist (KEK) met onderwijsbevoegdheid wordt in gehuurd. In uiterste geval splitsen we een klas op. Naar huis sturen van leerlingen door het lerarentekort is nog niet aan de orde geweest.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij bieden vanaf groep 5 lessen levensbeschouwelijk onderwijs aan (vakleraar)

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De onderwijstijd wordt aangepast aan de onderwijsbehoeften van de groep.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij zorgen ervoor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de kerndoelen behalen van het basisonder-wijs. Dit doen we in samenspraak met de ouders en/of verzorgers. Pas als de hulpvraag van de leer-ling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat, zoeken we naar een andere meer passende onderwijsvoorziening voor deze leerling. We werken hiervoor optimaal samen met de an-dere basisscholen, de scholen voor speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs in het BePO sa-menwerkingsverband. Door intensief samen te werken zorgen we ervoor dat elke leerling zo dicht mogelijk bij de eigen leefomgeving de onderwijsondersteuning krijgt die zij of hij nodig heeft.Onze mogelijkheden.Wij kunnen in onze school veel doen om de leerlingen passend onderwijs te bieden. Wij beschikken over diverse mogelijkheden om goed onderwijs voor alle leerlingen te bieden en extra ondersteuning voor de leerlingen die dit nodig hebben. Wij kunnen veel doen maar niet alles. Sommige leerlingen hebben hele specialistische ondersteuning nodig vanuit een (zeer) specifieke onderwijsbehoeften. Hier lopen wij in onze school tegen grenzen aan. We beschrijven hieronder wat we in onze school kunnen bieden en waar hierbij onze grenzen liggen. We beschrijven wanneer de hulpvraag van de leerling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat. Dit markeert de situatie waarbij we in samenspraak met ouders (verzorgers) op zoek gaan naar een andere meer passende leeromgeving voor de leerling.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De peuterspeelzaal 't Steijntje en kinderopvang Fantaziehuis zijn gehuisvest op het terrein van onze school. 

Er is regelmatig overleg op het gebied van didactiek, onderwijsinhouden, taal-, motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling, e.d. van peuters en kleuters tussen de peuterleidsters en de groepsleraren van groep 1 - 2.

Terug naar boven