Kindcentrum De Ark

Adelaarweg 15 -17 7701 KK Dedemsvaart

Schoolfoto van Kindcentrum De Ark

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of verlof van een leerkracht kunnen wij voor vervanging putten uit de invalpool van stichting Chrono. Deze bestaat uit ong. 25 leerkrachten die een vaste benoeming hebben voor een aantal dagen en flexibel inzetbaar zijn. Zij worden o.a. ingezet voor vervanging bij ziekte maar ook wanneer langdurig verlof moet worden ingevuld. De directie kan een verzoek uitzetten bij het mobiliteitscentrum ObT (Onderwijs bureau Twente). Zij koppelen het verzoek aan een invaller. Wanneer bij plotseling noodzakelijk verlof er geen invaller beschikbaar is wordt de vervanging zo mogelijk intern geregeld. Dit kan door inzet van een leerkracht die beschikbaar is voor ondersteuning of door inzet van een IB-er. Door toenemende personeelstekorten zou het kunnen voorkomen dat vervanging niet geregeld kan worden. In dat geval zou het kunnen voorkomen dat we genoodzaakt zijn groepen samen te voegen of een groep naar huis te sturen. Wij streven er naar om u hier dan minimaal 1 dag van tevoren over te informeren.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsindeling en leerkrachten schooljaar 2024-2025



Groep 1/2A



Ma, di en wo: Jeanette Molema   Do en vr: Herma ter Wijlen 



Groep 1/2B



Ma: Herma ter Wijlen     Di t/m vr: Tineke Bakker  



Groep 3



Ma en di: Anja van der Hulst     Wo, do en vr: Dinanda Hemme   



Groep 4



Ma,di en wo: Imre Duiven      Do en vr: Edith Lennips 



Groep 5



Ma, di en wo: Geke van Elburg   Do en vr: Mandy van der Velde  



Groep 6



Ma, di en vr: Natasja Kreuze    Wo en do: Berthilde de Blécourt



Groep 7



Ma t/m vr: Jaap Kievit  



Groep 8



Ma, di, do en vr: Marijke Lugies    Wo: Natasja Kreuze



Adm. Medewerker vr: Miriam Bongers



Conciërge: Martin Nijman



Flexgroep di: Edith Lennips



IB-er di, wo en do:  Marjan de Boer



Directeur ma t/m do: vanaf 2 september interim-directeur



 


Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In het schoolondersteuningsprofiel omschrijft de school hoe leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleid worden. En welke middelen de school hiervoor ter beschikking heeft. Ook het contact met de ouders hierover komt aan bod. Leerlingen met een extra ondersteuningsvraag hebben die ondersteuning nodig vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke- of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, een gedragsprobleem of een leerstoornis.

Op onze school stemmen wij het onderwijs zo goed mogelijk af op wat een kind nodig heeft om zich te ontwikkelen. Kinderen met extra onderwijsbehoeften zijn welkom op onze school. Wij hebben onder meer een aanbod voor leerlingen met taal-leesproblemen, met (ernstige) rekenproblemen, voor leerlingen met een beneden-gemiddelde intelligentie, en voor leerlingen met sociaal emotionele- en gedragsproblemen. Wij ontwikkelen ons in het werken met meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze intern begeleider ondersteunt de leerkrachten bij de begeleiding van kinderen met extra onderwijsbehoeften. Verder is aan onze school een orthopedagoog verbonden en kunnen we gebruik maken van specialisten die werken voor het samenwerkingsverband Passend onderwijs Veld Vaart & Vecht. Wanneer we zorgen hebben over de ontwikkeling van een leerling, delen we deze zorgen vanaf het eerste moment van signaleren met de ouders. We willen de ervaringskennis van ouders benutten voor de begeleiding op school. We zien school en ouders als partners die samen optrekken om een kind met extra onderwijsbehoeften zo optimaal mogelijke ontwikkelingskansen te bieden. Sommige leerlingen hebben meer ondersteuning nodig dan onze school kan bieden. Dan zoeken we samen met de ouders naar een passende oplossing.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Vanuit het laatste deel van de NPO gelden wordt gedurende één ochtend per week een leerkracht ingezet bij het begeleiden van individuele of groepjes kinderen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Spelend leren

In groep 1 en 2 ligt het accent op spelend leren. De kinderen leren om samen met anderen in een groep te zijn. Door spel ontwikkelen kinderen zich in de volle breedte. Dit willen we daarom graag stimuleren. We bewaken de doorgaande lijn door te werken met de leerlijnen van het jonge kind. Er wordt thematisch en zelfstandig gewerkt. De activiteiten worden bedacht aan de hand van de doelen uit Leerlijnen Jonge Kind. Op deze manier werken de kinderen aan de te behalen doelen. De leerkrachten stimuleren de kinderen om zelf hun planning en keuzes te maken. 

Terug naar boven