Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsindeling en leerkrachten schooljaar 2024-2025
Groep 1/2A
Ma, di en wo: Jeanette Molema Do en vr: Herma ter Wijlen
Groep 1/2B
Ma: Herma ter Wijlen Di t/m vr: Tineke Bakker
Groep 3
Ma en di: Anja van der Hulst Wo, do en vr: Dinanda Hemme
Groep 4
Ma,di en wo: Imre Duiven Do en vr: Edith Lennips
Groep 5
Ma, di en wo: Geke van Elburg Do en vr: Mandy van der Velde
Groep 6
Ma, di en vr: Natasja Kreuze Wo en do: Berthilde de Blécourt
Groep 7
Ma t/m vr: Jaap Kievit
Groep 8
Ma, di, do en vr: Marijke Lugies Wo: Natasja Kreuze
Adm. Medewerker vr: Miriam Bongers
Conciërge: Martin Nijman
Flexgroep di: Edith Lennips
IB-er di, wo en do: Marjan de Boer
Directeur ma t/m do: vanaf 2 september interim-directeur
In het schoolondersteuningsprofiel omschrijft de school hoe leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleid worden. En welke middelen de school hiervoor ter beschikking heeft. Ook het contact met de ouders hierover komt aan bod. Leerlingen met een extra ondersteuningsvraag hebben die ondersteuning nodig vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke- of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, een gedragsprobleem of een leerstoornis.
Op onze school stemmen wij het onderwijs zo goed mogelijk af op wat een kind nodig heeft om zich te ontwikkelen. Kinderen met extra onderwijsbehoeften zijn welkom op onze school. Wij hebben onder meer een aanbod voor leerlingen met taal-leesproblemen, met (ernstige) rekenproblemen, voor leerlingen met een beneden-gemiddelde intelligentie, en voor leerlingen met sociaal emotionele- en gedragsproblemen. Wij ontwikkelen ons in het werken met meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze intern begeleider ondersteunt de leerkrachten bij de begeleiding van kinderen met extra onderwijsbehoeften. Verder is aan onze school een orthopedagoog verbonden en kunnen we gebruik maken van specialisten die werken voor het samenwerkingsverband Passend onderwijs Veld Vaart & Vecht. Wanneer we zorgen hebben over de ontwikkeling van een leerling, delen we deze zorgen vanaf het eerste moment van signaleren met de ouders. We willen de ervaringskennis van ouders benutten voor de begeleiding op school. We zien school en ouders als partners die samen optrekken om een kind met extra onderwijsbehoeften zo optimaal mogelijke ontwikkelingskansen te bieden. Sommige leerlingen hebben meer ondersteuning nodig dan onze school kan bieden. Dan zoeken we samen met de ouders naar een passende oplossing.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Vanuit het laatste deel van de NPO gelden wordt gedurende één ochtend per week een leerkracht ingezet bij het begeleiden van individuele of groepjes kinderen.
Spelend leren
In groep 1 en 2 ligt het accent op spelend leren. De kinderen leren om samen met anderen in een groep te zijn. Door spel ontwikkelen kinderen zich in de volle breedte. Dit willen we daarom graag stimuleren. We bewaken de doorgaande lijn door te werken met de leerlijnen van het jonge kind. Er wordt thematisch en zelfstandig gewerkt. De activiteiten worden bedacht aan de hand van de doelen uit Leerlijnen Jonge Kind. Op deze manier werken de kinderen aan de te behalen doelen. De leerkrachten stimuleren de kinderen om zelf hun planning en keuzes te maken.