Koningin Beatrixschool

Laan 1954 3454 CR De Meern

  • Schoolfoto van Koningin Beatrixschool
  • Schoolfoto van Koningin Beatrixschool
  • Schoolfoto van Koningin Beatrixschool
  • Schoolfoto van Koningin Beatrixschool
  • Schoolfoto van Koningin Beatrixschool

Het team

Toelichting van de school

Ons team bestaat uit 23 personen en is mooi gevarieerd van samenstelling.

We hebben leerkrachten die al jaren in het onderwijs zitten en dus een schat aan ervaring hebben, maar ook leerkrachten die recent van de PABO zijn gekomen en frisse nieuwe ideeën de school in brengen.

Hoewel in het onderwijs hoofdzakelijk vrouwen werkzaam zijn, werken bij ons ook 3 mannelijke leerkrachten.

Drie leerkrachten hebben zich gespecialiseerd in een vakgebied en zijn naast groepsleerkracht ook reken-, taal-  en hoogbegaafdheidsscoördinator. 

We hebben 3 ondersteuners, die samen 48 uur hulp bieden aan kinderen buiten de klas. Dit varieert van extra lezen met kinderen die dit nodig hebben tot het begeleiden van het maken van werkstukken van hoogbegaafde kinderen.

Al het onderwijsgevend personeel wordt ondersteund door een conciërge en een administratief medewerkster..

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

In geval van verlof van een leerkracht (voor bijvoorbeeld ziekte, studie of familie-omstandigheden) kunnen wij een beroep doen op de leerkrachten van de invallerspool van de Stichting PCOU. Wanneer zij geen invaller beschikbaar hebben, proberen wij het verlof in te vullen met ambulante leerkrachten uit ons eigen team. Wanneer ook dit niet mogelijk is worden de kinderen verdeeld over de andere groepen. Zij krijgen dan werk dat zij zelfstandig kunnen maken.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de tabel staat weergegeven hoeveel lestijd er per week besteed wordt in de verschillende groepen aan de verschillende vakgebieden. Dit is slechts een indicatie. Al naar gelang de behoefte van de groep maken wij keuzes in de benodigde lestijd.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

In de tabel staat weergegeven hoeveel lestijd er per week besteed wordt in de verschillende groepen aan de verschillende vakgebieden. Dit is slechts een indicatie. Zo kan een sterke rekengroep, bijvoorbeeld een zwakke spellingsgroep zijn, waardoor voor die specifieke groep meer tijd voor spelling ingeroosterd wordt en minder voor rekenen. Vanuit analyses van de toetsen maken wij keuzes in benodigde lestijd per vakgebied per groep.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij vinden het belangrijk om een school in de wijk te zijn waar in principe alle kinderen die in de omgeving van de school wonen onderwijs kunnen volgen. Wij hebben de ambitie om alle kinderen onderwijs aan te bieden binnen de context van hun eigen groep. Wij vinden maatwerk belangrijk: we laten ons daarbij leiden door de zeven uitgangspunten van Handelingsgericht Werken (HGW).  Wij vinden het belangrijk om de ouders als ervaringsdeskundige te zien. Zij kennen hun kind immers in de thuissituatie en dat helpt de leerkracht om de onderwijsbehoeften van kinderen beter in te schatten. Daarom gaan wij regelmatig in gesprek met ouders.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven