Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
O.b.v. onze identiteit zijn er gespecialiseerde leerkrachten voor Dharma en Yoga lessen. Door een hoge mate van deskundigheid hebben wij een zeer sterke zorgstructuur.
De kleinschaligheid van onze school biedt ons de ruimte om gepersonaliseerd leren vorm te geven.
In ons nieuwe schoolgebouw kunnen we onze doelstellingen nog beter realiseren.
De Shri Krishna school is een regionale school en gebruiken derhalve een continurooster d.w.z. dat alle leerlingen overblijven op school.
"Om gelijke kansen te krijgen en om zich naar hun mogelijkheden en talenten te ontplooien, hebben kinderen recht op ongelijke behandeling in opvoeding en onderwijs"; dat vormt het uitgangspunt voor ons onderwijs.
Onze leerlingen hebben allemaal verschillende onderwijsbehoeften en het is onze taak om hiervoor een passend aanbod te creëren. Op de Shri Krishna School denken we in oplossingen en vanuit de mogelijkheden van het kind. Vanuit een positieve grondhouding zoeken we samen met ouders naar een passende aanpak voor elke leerling. Er heerst een constructieve samenwerking tussen school en ouders. De verantwoordelijkheid voor initiatief ligt bij de school. Maar de school geeft wel de verwachtingen over de verantwoordelijkheid van ouders duidelijk aan.
De leerkracht is de onderwijsprofessional, de ouders ervaringsdeskundige en de leerling mederegisseur van het eigen leerproces. Het stellen van uitdagende doelen geldt voor alle leerlingen, ook voor de leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Zij profiteren van hoge verwachtingen. Leerkrachten bespreken hun hoge verwachtingen met de leerlingen. Leerlingen die effectieve feedback ontvangen, blijken aanzienlijk hogere leerprestaties te behalen dan leerlingen die dit niet krijgen. De ambities ten aanzien van de ondersteuningsmogelijkheden zijn:
- Meer aandacht voor kinderen die meer kunnen en hoogbegaafdheid
- Begeleiding leerkrachten bij speciale onderwijsbehoeften
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door middel van onze ontwikkelplannen per kind, waarin alle streefdoelen en ambities genoemd worden. Ook die nog niet behaald zijn, kunnen we kinderen beter begeleiden. Deze ontwikkelplannen worden 3 keer per jaar bijgesteld en met ouders en leerling besproken. Het is een PDCA-cyclus. Waarin het plan wordt gemaakt, uitgevoerd, geanalyseerd en aan de hand hiervan weer bijgesteld.
De leerkrachten van gr. 1/2 zullen gecoacht worden door een jongekindspecialist van Parnassys, waarin de leerlijnen van Parnassys centraal staan. Het doel is om een beter passend aanbod te creëren en nog meer Spelend Leren toe te passen in de kleutergroep.
We werken momenteel samen met Gro-up en Ziezazo Kinderopvang. We zijn nog in gesprek over naschoolse opvang in ons gebouw.