Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>">Bron
Toelichting van de school
Op de Achtsprong willen we uitgaan van het kind. Dit vraagt een andere manier van organiseren en volgen. De komende jaren zal onze school steeds meer het leerstofjaarklassensysteem losgaan laten. Een stamgroep op basis van leeftijd en pedagogische overwegingen, waarbij we vervolgens in groepsdoorbrekende subgroepen op basis van niveau, leersnelheid of ontwikkelingsbehoefte de instructiemomenten gaan creëren.
Op dit moment zijn er de volgende stamgroepen: 1-2a, 1-2b, 1-2c, 1-2d, 1-2e, 3a, 3b, 4a, 4b, 5a, 5b, 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b. En de ontwikkeling in het groepsdoorbrekend werken zal plaatsvinden tussen de groepen 1, 2, 3 - 3, 4, 5 - 6, 7, 8.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Vanuit onze visie op zorg willen we zorgen voor Passend Onderwijs, waarin kinderen zich kunnen ontwikkelen. Dat doen we door zorg en onderwijs op maat te te bieden voor iedere leerling. Wij hebben kennis op het gebied van leer- en gedragsproblemen, zoals dyslexie, hoogbegaafdheid, autisme, trauma, slechthorendheid en (langdurig)zieke leerlingen.