De Klaeter

Jokweg 14 8394 VL De Hoeve

  • Bewegend leren is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Op De Klaeter passen we dit concept toe binnen onze lessen.
  • De Klaeter staat in een prachtig groene omgeving en dit integreren we in ons onderwijs.
  • Op De klaeter werken we met chromebooks en leren kinderen programmeren. Zo zijn ze goed voorbereid op hun toekomst.
  • Onze school is gehuisvest in een prachtig oud gebouw. De school bestaat al sinds 1876.
  • De lessen bij ons op school vinden zowel ín als buiten de klassen plaats. Buiten leren verhoogd de motivatie bij kinderen.

Het team

Toelichting van de school

Bij de bijlage vindt U een actuele foto van het personeel.

In 2023-2024  zijn de volgende leerkrachten aan de school verbonden:

Groep 1-2: Mirjan Klijnsma (di en wo) (mirjan.vaartjes@comprix.nl) en Brenda Potiek (ma, do en vr)(brenda.potiek@comprix.nl)

Groep 3-4: Ina Pruntel (ina.pruntel@comprix.nl) 

Groep 5-6: Saskia Palland (saskia.palland@comprix.nl)

Groep 7-8: Robert Hof (robert.hof@comprix.nl)

Hildewies Jousma ( ib.deklaeter@comprix.nl) is Intern Begeleider op onze school en stuurt de ondersteuning aan.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Lesuitval proberen we vanzelfsprekend zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht er toch een leerkracht afwezig zijn, dan proberen we een invalleerkracht in te zetten. Omdat er ook in onze regio een tekort is aan invalleerkrachten, werken de scholen binnen ons bestuur met een protocol waarin onderstaande stappen worden doorlopen. Mocht er geen invalleerkracht zijn, dan proberen we eerst intern een oplossing te vinden. Gedurende de eerste dagen wordt de vervanging indien mogelijk intern opgelost. Dit kan bijvoorbeeld door de extra inzet van een eigen leerkracht, de inzet van directie of intern begeleider, het samenvoegen van een aantal groepen of het verdelen van de leerlingen over de overige groepen. Slechts in het uiterste geval hebben de leerlingen geen les op school. Bij langdurige vervanging wordt extern naar een structurele oplossing gezocht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Obs De Klaeter werkt met een stabiel, leergierig team bestaande uit 5 leerkrachten, één intern begeleider en één directeur.  De verschillende kwaliteiten van de teamleden versterken elkaar en ons onderwijs. Dit schooljaar werken we met vier groepen. Groep 1/2, groep 3/4 en groep 5/6 en 7/8. Alle leerkrachten zijn bevoegd tot het geven van alle vormen van onderwijs. Hieronder valt ook gymnastiekonderwijs, vier van de vijf leerkrachten zijn hiervoor bevoegd. Wij hebben specifieke vakdocenten voor Godsdienstvormendonderwijs in de groepen 5/6 en 7/8. Verder  is er een vakdocent bewegingsonderwijs die eenmaal in de week de gymlessen verzorgd. De tweede keer gym wordt door de leerkracht zelf verzorgd. Voorts maken we gebruik van gastlessen muziek en programmeren. Hierbij wordt gewerkt met lessenseries. Bijv. Djembe, gitaar, dans enz..

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bovenstaande onderwijstijd is een indicatie van de invulling van de verschillende vakken. Leerlingen in groep 1 en 2 ontwikkelen zich sprongsgewijs. Daar wij de ontwikkeling van onze leerlingen als uitgangspunt nemen, zal per week/periode bekeken worden of de onderwijstijd voor een bepaald vak dient te worden aangepast. M.b.v. onze methode "Onderbouwd" wordt de ontwikkeling van de leerlingen in groep 1 en 2 nauwgezet gevolg. In het rooster van groep 1 & 2 zit geen extra pauze ( zoals bij de groepen 3 t/m 8) om na de lunch naar buiten te gaan; dit zit  in spel & beweging.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De weergegeven uren per vakgebied gelden als richtlijnen. Per groep kunnen de onderwijsbehoeften van de leerlingen verschillen, waardoor er verschillen per groep per perioden kunnen zijn. 

Toelichting op de urentabel: Onder Taal verstaan wij ook Spelling. Onder Lezen verstaan wij ook Begrijpend lezen. Levensbeschouwingsonderwijs wordt gegeven door een vakleerkracht GVO. Bij voldoende deelname kunnen hier ook andere stromingen aan toegevoegd worden.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De intern begeleider ondersteunt de leerkrachten bij het vormgeven van de zorg. Per kind worden doelstellingen voor de komende periode in kaart gebracht. In het groepsplan omschrijven we hoe we de doelstellingen willen halen. Elke 10 weken worden de doelstellingen geëvalueerd. Indien nodig wordt het plan van aanpak bijgesteld.

In het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) kunt u lezen welke ondersteuning wij kunnen bieden.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Schooljaar 2023-2024 worden 2 leerkrachten opgeleid tot taalcoördinatoren. Hiermee krijgt ons taal onderwijs een extra impuls en kunnen we kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte op dit gebied de zorg bieden die zij nodig hebben.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze school kan op dit moment geen eigen opvang organiseren. Dit i.v.m. de omvang van de groepen. Wij hechten dan ook grote waarde aan onze samenwerking met onze externe partners op dit gebied.

Terug naar boven