Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We werken in de groepen 1-2 thematisch; de hele dag doen de kinderen aan 'ontdekkend leren'. De verschillende vakgebieden komen dan ook in meerdere speelse situaties aan bod. Kleuters leren spelenderwijs.
In de groepen 3 en 4 worden computers gebruikt tijdens de taal- en rekenlessen. In groep 5 worden de eerste vaardigheden aangeboden om presentaties te maken, en om in Google drive te werken. Veel lessen worden met elkaar geïntegreerd . De lessen wereldoriëntatie worden vaak gecombineerd met creatieve vorming. De lessen levensbeschouwing en sociale vaardigheden lopen vaak in elkaar over. De urentabel is voor deze groepen dan ook een indicatie en kan per week verschillen.
De Groen van Prinstererschool heeft, net als de andere scholen binnen de Stichting Delta gekozen voor het ondersteuningsprofiel van de smalle zorgschool. Binnen dit profiel worden de leerlingen met de meest voorkomende basisondersteuningsbehoeften (zoals bijv. dyslexie) opgevangen in de school. Voor kinderen met een heel specifieke ondersteuningsbehoefte wordt hulp van buitenaf ingeschakeld of wordt er samen met de ouders gezocht naar een andere school die passend is.