Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1-2 wordt thematisch gewerkt. Dit gebeurt veelal in spel of speelsfeer. Bij ieder thema zijn er activiteiten voor de verschillende ontwikkelingsgebieden en is er veel aandacht voor de motorische en sociale ontwikkeling. Tijdens het spelen in allerlei spelvormen krijgt het kind contact met andere kinderen. Voor het leerstofaanbod wordt o.a. gebruik gemaakt van de methode “Kleuterplein”. Daarmee wordt op verantwoorde wijze richting gegeven aan de leerbehoefte van kinderen en ook een goede aansluiting met het programma in groep 3.
Vanaf groep 3 is er veel aandacht voor de basisvaardigheden rekenen, taal en lezen. Hierbij hanteren we het EDI model. We maken volop gebruik van ICT, we kunnen zo de lessen op een zeer wisselende wijze aantrekkelijk en zinvol maken. Wereldoriëntatie bieden we geïntegreerd aan en gebruiken daarbij verschillende verwerkingsvormen. De lessen levensbeschouwing en sociale vaardigheden lopen veelal in elkaar over. De urentabel is voor deze groepen een indicatie en kan per week verschillen.
De Groen van Prinstererschool heeft, net als de andere scholen binnen de Stichting Delta gekozen voor het ondersteuningsprofiel van de smalle zorgschool. Binnen dit profiel worden de leerlingen met de meest voorkomende basisondersteuningsbehoeften (zoals bijv. dyslexie) opgevangen in de school. Voor kinderen met een heel specifieke ondersteuningsbehoefte wordt hulp van buitenaf ingeschakeld of wordt er samen met de ouders gezocht naar een andere school die passend is.