Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Eén van de kernwaarden van onze school is beweging. Er is veel aandacht voor beweging. De sporthal is in hetzelfde gebouw en vakleerkrachten verzorgen de gymlessen.
Voor lessen kunst en cultuur werken we samen met een kunstenaar. Zij verzorgt lessen kunst en cultuur in een eigen lokaal. In dit lokaal worden ook lessen Wetenschap en techniek aangeboden aan de groepen 5 t/m 8.
Een vakleerkracht geeft muzieklessen in verschillende groepen. We doen mee aan projecten van muziekschool De Wâldsang en we hebben een eigen kinderkoor.
We stemmen ons onderwijs zoveel mogelijk af op de onderwijsbehoefte en ontwikkeling van de leerlingen. In onze lessen krijgt dit vorm door aandacht voor de vlotter lerende leerling (je mag versnellen en verbreden) en de leerling die wat meer tijd nodig heeft (we leggen je alvast uit wat we gaan doen of we geven je meer tijd om te oefenen). Kinderen met leer- en gedragsproblemen krijgen zoveel mogelijk aangepaste begeleiding in de school.
Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben dan onze basisondersteuning biedt, kunnen vanaf groep 5 meedraaien in de bovenschoolse plusgroep. Deze leerlingen worden volgens een vaststaande procedure in kaart gebracht.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ons streven naar (nog) betere begeleiding van onze leerlingen is een continu proces. Binnen de school werken we als team goed samen met elkaar. Dat is de basis voor verbetering. We blijven goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen door mee te doen aan nascholingstrajecten. Binnen de vereniging zijn leernetwerken. Alle IB-ers (kwaliteitszorgcoördinatoren) spreken elkaar in ieder geval maandelijks om te overleggen over de actuele ontwikkelingen en leerlingenzorg.
Er worden studiemomenten georganiseerd voor de medewerkers van de vroeg-en voorschoolse voorzieningen. Daarnaast is er een aantal keren per jaar contact tussen peuteropvang en basisschoolleerkrachten. Halfjaarlijks vindt er een warme overdracht plaats met Kids First.