CBS De Ontdekking, agoraonderwijs

Beethovenlaan 1 4102 BM Culemborg

Schoolfoto van CBS De Ontdekking, agoraonderwijs

In het kort

Toelichting van de school

De leerlingen, medewerkers, het schoolgebouw en de omgeving: samen vormen ze de school. Daarom is deze school uniek. Hoe de dynamiek en de sfeer op school zijn, dat kan alleen de school je vertellen. Met hún verhaal bij hun eigen cijfers en bij cijfers van bijvoorbeeld DUO en de Inspectie van het Onderwijs. Kortom, je krijgt een betrouwbaar beeld van de school en van wat de school doet aan goed onderwijs.

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • nieuwsgierigheid
  • wil om te leren
  • inspireren
  • hoofd, hart en handen
  • samenwerken en samenleven

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Toelichting van de school

We zijn een groeiende basisschool. Onze fase 1 zal in schooljaar 2024-2025 uit 3 groepen bestaan. Fase 2 zal 2 groepen hebben. We hebben in schooljaar 2024-2025 rond de 125 leerlingen. Hierdoor is de school overzichtelijk en kennen alle kinderen elkaar. Door de manier waarop we ons onderwijs organiseren, zien de kinderen ook de meeste coaches regelmatig en leren ze ook deze kennen. Met elkaar vormen we een weerspiegeling van wat Culemborg te bieden heeft; er gaan kinderen uit diverse culturen, sociale milieus en geloofsovertuigingen bij ons naar school. Hier zijn we trots op; we leren van en met elkaar, door juist het gesprek aan te gaan als we verschillen. Wilt u de school eens van binnen zien, dan kunt u altijd een afspraak maken. U kunt een afspraak maken via [email protected]

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
67
Landelijk gemiddelde
212

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Toelichting van de school

Doordat kinderen een individuele leerroute hebben, en veel regie hebben in het zelf plannen van hun taken, is er niet een vaste verdeling van onderwijstijd voor het onderwijsaanbod (basisvaardigheden, overige vakgebieden en challenges). Sommige kinderen hebben meer tijd nodig voor de basisvaardigheden, anderen minder. Sommige kinderen hebben meer oefenstof nodig, anderen minder. Het ene kind kan meer activiteiten rond thema’s doen dan de ander. Opvallend is het feit dat kinderen met plezier naar school gaan. In een omgeving waar hun eigen interesses en behoeften centraal staan, voelen ze zich gewaardeerd en begrepen. Het resultaat is dat de school een plek wordt waar ze graag naartoe gaan, elke dag opnieuw. Dit uit zich o.a. door kinderen die al een half uur eerder op school komen dan noodzakelijk en/of na schooltijd het prima vinden wanneer een inspiratiesessie nog een uur langer duurt dan de officiële eindtijd.    

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Handige informatie

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.

Terug naar boven