Kindcentrum de Leydraad

Kerkweg 2 5266 AT Cromvoirt

  • Schoolfoto van Kindcentrum de Leydraad
  • Schoolfoto van Kindcentrum de Leydraad
  • Schoolfoto van Kindcentrum de Leydraad
  • Schoolfoto van Kindcentrum de Leydraad
  • Schoolfoto van Kindcentrum de Leydraad

Het team

Toelichting van de school

Het team van de Leydraad bestaat uit ongeveer 10 personen. Het team van de Leydraad is stabiel en de meeste collega's zijn al langere tijd aan de school verbonden. De leerkrachten zijn flexibel inzetbaar in de verschillende groepen. De meeste leerkrachten hebben een eigen expertise opgebouwd in de jaren dat zij werken op de Leydraad.

Kelly: Rekencoördinator en sociaal emotionele vaardigheidstrainer 

Sandra: Hoogbegaafdheid, muziekcoördinator en cultuurcoördinator

Karin: Leescoördinator

Norbert : Sociaal emotionele vaardigheidstrainer 

Saskia: Rekenspecialist en Intern Begeleider i.o.

Christianne: NME, Cultuur en bewegend leren 

Claartje: Intern Begeleider, NME (Natuur en Milieu Educatie) en HBG

Nienke: Specialist Jonge Kind i.o.

Anouk: Rekencoördinator OB

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De vervanging van leerkrachten bij ziekte is goed geregeld. Wij kunnen gebruik maken van de VIP (Vervangers- en invallers pool) dat onderdeel is van de Dommelgroep. Zo kan de school snel beschikken over een goed aanbod van vervangers. Door het lerarentekort en langdurige vervangingen is de druk op de invalpool toegenomen. Incidenteel kan ook gebruik worden gemaakt van vakspecialisten. Hiervoor heeft Stichting Talentis een overeenkomst met Qrabbl.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school bestaat uit combinatiegroepen. De instroom van leerlingen in de kleutergroep is de laatste jaren groot. De school groeit doordat er nieuwbouw in de omgeving is en het dorp aan het verjongen is. De groepsgrootte proberen we klein te houden. Leerlingen uit de verschillende jaren werken vaak met elkaar samen. De school organiseert regelmatig activiteiten waarbij de leerlingen van de verschillende jaargroepen samenwerken. 

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de onderbouw laten wij leerlingen onderzoekend leren rondom een thema. Dit thema geeft houvast en de leerkrachten plannen het aanbod aan de hand van het thema en de ontwikkeling van de leerlingen. Groep 1-2 werkt regelmatig met projecten van de kleuteruniversiteit. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Wij hanteren de aangegeven onderwijstijd van de overheid tenzij uit de tussenresultaten blijkt dat de groep iets anders nodig heeft dan de adviestijden. In groep 3 besteden wij uiteraard meer aandacht aan lezen. Vanaf groep 7 bieden wij Engelstalig onderwijs via de methode Groove Me. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op De Leydraad is de aandacht voor leerlingen met zorg groot. Wij streven ernaar zoveel mogelijk ondersteuning binnen de eigen groep te geven.

Door het volgen van trainingen en opleidingen versterkt het team zich hierin. Ook de groepsarrangementen hebben tot doel om kennis te vertalen naar de eigen groep. Met het vrijmaken en faciliteren van onze specialisten delen we onze individuele kennis en versterken wij het gehele team.

Door vaste overlegmomenten binnen de bouw en binnen het team maken we gebruik van elkaars kennis en ervaring om in gezamenlijkheid en breed naar de behoeftes van onze leerlingen te kijken en onderbouwde interventies voor te stellen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Basisschool de Leydraad en kinderopvang Eigenwijze zoeken verbinding waar mogelijk. Wij stemmen onze thema's af en geven daar allebei een eigen invulling aan. Op de speelplaats is een kleuter- en peuterplein aanwezig. Peuters en kleuters spelen regelmatig samen buiten zodat zij elkaar en de juffen alvast leren kennen. Jong en oud kan bij het buitenspelen van elkaar leren op een spelende manier. Er vindt een warme overdracht plaats van het kinderdagverblijf naar de school.

Terug naar boven