Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school werken wij volgens het directe instructiemodel. Daarin bieden wij de leerstof aan op drie niveaus.
De leerlingen krijgen twee gymlessen per week. Deze lessen worden verzorgd door een vakleerkracht.
De Klim-Op is een school die een leerstofjaarklassensysteem hanteert. Wij hebben als school gekozen voor convergent differentiëren. Dit houdt in dat we voor alle kinderen in de groep globaal dezelfde doelen nastreven in een bepaalde periode. Er is sprake van een basisaanbod voor de hele groep. Sommige (groepjes) leerlingen ontvangen naast het basisaanbod verlengde instructie, extra leertijd of extra leerstof om de doelen, die voor de hele groep worden nagestreefd, te bereiken. Aan leerlingen met een grote leervoorsprong worden ter verdieping/ verrijking uitdagende activiteiten aangeboden. Aan de kinderen met een grote achterstand op een of meer vakken kan een aangepast onderwijsprogramma worden geboden met daarbij aangepaste einddoelen. Er wordt actief gewerkt om opbrengstgericht werken binnen de school vorm te geven.
Het beleid van de school omtrent "kleuterverlenging" en doublures groep 3 t/m 8 is op school aanwezig en kunt u op aanvraag inzien.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Afgelopen jaar hebben wij een Pilot gedraaid ism CJG, Welzijn Capelle, kinderopvang en bibliotheek.
De aanbevelingen uit deze pilot zullen komend jaar verder worden uitgewerkt. Het zal gaan om het verbeteren van de doorstroom van PSZ naar school maar ook de begeleiding van gezinnen die nieuw zijn in Capelle. Daarnaast zal de begeleiding van en samenwerking met CJG worden versterkt.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.