Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De specifieke onderwijstijden zijn op te vragen bij de directie.
Wanneer een leerling met een specifieke ondersteuningsbehoefte wordt aangemeld op school, wordt er binnen zes weken naar ouders gecommuniceerd wat de mogelijkheden zijn. Dit is volgens de regelgeving betreft Passend Onderwijs. Niet alleen ouders moeten er vertrouwen in hebben dat de school de nodige deskundigheid in huis heeft om de leerling goed te begeleiden, ook de school zelf moet ervan overtuigd zijn dat zij in staat is de ontwikkeling van deze leerling goed te begeleiden. Welke zorg en onderwijsmogelijkheden school kan bieden is opgenomen in het schoolondersteuningsprofiel (SOP).
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen het kader van Passend Onderwijs streven wij ernaar om een onderwijsomgeving te creëren waarin alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond, capaciteiten of beperkingen, optimaal kunnen gedijen. Onze toewijding ligt bij inclusief onderwijs, waarin diversiteit in onderwijsbehoeften wordt omarmd en leerlingen effectief kunnen leren en zich volledig kunnen ontwikkelen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.