Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Veiligheidscoördinator, Veiligheidsplan en Pestprotocol
Onze school wil een veilige en prettige omgeving bieden waarin de kinderen, leerkrachten en ouders zich thuis voelen. Om te komen tot een respectvolle en sociaal aanvaardbare omgang met elkaar zijn er per groep met de kinderen spelregels afgesproken. Aan het begin van het schooljaar en na elke langere vakantie besteden we doelgericht en specifiek aandacht aan groepsvorming en relaties onderling. Ook gedurende de schoolweek besteden we aandacht aan goede onderlinge relaties en respectvol omgaan met elkaar. Onze basis is Pedagogisch Tact. Samen met ouders en kinderen willen we pesten voorkomen en als het voorkomt, gedegen aanpakken. Op school werken we met een monitor soc. emotionele ontwikkeling ter voorkoming van en een antipestprogramma wat in werking treedt als we pestgedrag signaleren. We beschikken uiteraard over een antipestprotocol. Een vast onderdeel van ons lesprogramma is het structurele kringgesprek/ Pedagogische Tactkring. Tevens beschikt de school over een veiligheidscoördinator. Deze coördineert aan de hand van het veiligheidsplan en andere navenante documenten de veiligheid op school.