Basisschool Onder De Wieken

Julianastraat 45 4328 AR Burgh-Haamstede

Schoolfoto van Basisschool Onder De Wieken

Het team

Toelichting van de school

Het team van Onder de Wieken bestaat uit een groep gedreven, enthousiaste en gemotiveerde professionals. 

In groep 1/2 geven juf Carolien en juf Vivian les. Juf Merel is aan de groep verbonden als onderwijsassistent. Meester Daan loopt zijn LIO-stage (Leraar In Opleiding) in groep 1/2. 
In groep 3/4 geven juf Karin, juf Miranda en juf Elma les. Juf Joleen is er op de vrijdag. Juf Bo loopt 3 dagen stage in deze groep. 
In groep 5/6 geven juf Cora en juf Andrea les. Op maandag en dinsdag loopt juf Judith stage als zij-instromer. Juf Marja is aan de groep verbonden als onderwijsassistent. Juf Margree is 1 ochtend in de groep aanwezig voor extra ondersteuning. 
In groep 7/8 geven Meester Rienk en juf Jeanine les. Juf Margree is 2 ochtenden in de groep aanwezig voor extra ondersteuning. 

Onze vakdocent bewegingsonderwijs is meester Alois.
Juf Leonie is onze Intern Begeleider. 
Juf Karin is aan onze school verbonden als ondersteuner en is in verschillende groepen te vinden.
Juf Carine is de directeur van Onder de Wieken. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof van een teamlid proberen wij een externe vervanger te vinden. Ouders worden geïnformeerd als er een andere leerkracht voor de groep staat.

Indien er geen invalleerkracht beschikbaar is, wordt er gezocht naar andere oplossingen. Denk hierbij aan parttimers oproepen of groepen samenvoegen. Indien ook deze mogelijkheden er niet zijn, kunnen wij genoodzaakt zijn de groep naar huis te sturen. De kinderen kunnen dan thuis werken aan hun dagtaak. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In het schoolondersteuningsprofiel staat de organisatie en werkwijze van onze leerlingenzorg beschreven.  
Het doel van onze leerlingenzorg is het onderwijs zoveel mogelijk afstemmen op de ontwikkeling, de kansen en de capaciteiten van elk kind in het bijzonder. Daarvoor is een goede professionele organisatie nodig.

De leerkracht is de belangrijkste pijler bij het signaleren van wat wel en niet goed gaat bij de leerling en bij het uitvoeren van de concrete plannen om de leerling te ondersteunen. De intern begeleider is de coördinator van de ondersteuning binnen de school.
De school als geheel en niet in de laatste plaats de ouders spelen een even belangrijke rol in de ondersteuning.

Het plan voor die ondersteuning is gebaseerd op de visie van de school op onderwijs en ondersteuning, en op de wettelijke kaders die hiervoor gelden. De school staat hierin niet alleen;  alle Lithora scholen zijn onderdeel van het Samenwerkingsverband Kind-op-1. 

Hoofdstuk 1 bestaat uit algemene gegevens, onze missie en visie en een beschrijving van de organisatie van ons onderwijs. Tevens gaan we uitgebreid in op de kenmerken van onze leerlingen. In hoofdstuk 2 beschrijven we hoe we onze leerlingen volgen. Hoofdstuk 3 gaat over onze handelingsgerichte werkwijze. In hoofdstuk 4 gaan we dieper in op leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte en in hoofdstuk 5 beschrijven we hoe we dit door verschillende ondersteuningsniveaus vormgeven. Hoofdstuk 6 geeft een overzicht van de partners waarmee we samenwerken.   

Dit school specifieke plan geeft aan leerkrachten, ouders en externen inzicht in hoe wij op onze school invulling geven aan de zorg. Het maakt integraal onderdeel uit van ons schoolplan en onze schoolgids. Alle protocollen waar wij in dit plan naar verwijzen zijn op school en in de Sharepoint in te zien.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Wij vinden het belangrijk om onze visie in de praktijk te brengen. "We vieren de verschillen en gaan uit van mogelijkheden". 
Soms zijn er in het onderwijs kleine aanpassingen nodig, of extra begeleiding, zodat een leerling op zijn/haar vertrouwde basisschool verder kan leren, spelen en ontwikkelen. 
De leerkracht en de intern begeleider evalueren continue wat de kinderen nodig hebben om verder te ontwikkelen en hoe wij aan deze onderwijsbehoefte kunnen voldoen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven