Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Onze leerlingen leren dat rekening houden met elkaar niet ophoudt bij de eigen omgeving, maar dat ontwikkelingen in de wereld met elkaar samenhangen.
Hoe doen we dat?
- We starten vroeg, vanaf de eerste stap in de basisschool worden de leerdoelen meegenomen in het onderwijsaanbod op basis van onze populatie. Deze doelen zijn zichtbaar in het beleidsplan (wereld)burgerschap en deze wordt verbonden met het school(jaar)plan.
- We verbinden vakgebieden met elkaar tot een rijk aanbod.
- We werken samen met externen om onze expertise te vergroten en ons aanbod rijker te maken.
- We bieden een oefenplaats; een krachtige en veilige plek waarbinnen onze leerlingen zich kunnen ontwikkelen tot wereldburgers die in hun houding, kennis, vaardigheden en reflectievermogen laten zien dat zij geloof hebben in hun eigen kunnen.
- We monitoren onze leerlingen op het gebied van hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
- We monitoren onze leerlingen op het gebied van burgerschapsvaardigheden, kennis en houding.